A burkolatmegerősítési programra a Kohéziós Alapból több mint 44 milliárd forintot fordítottak, ebből 420 kilométernyi utat erősítettek meg. Néhány út esetében a Környezetvédelmi infrastruktúra operatív programból hívtak le pénzeket, s 2006-tól hazai forrásokból is folytatták ezeket a beruházásokat. A Közlekedés operatív program (KÖZOP) keretében pedig hat év alatt – 180 milliárd forintból – 1320 kilométernyi útszakaszt tesznek alkalmassá 11,5 tonnás tengelyterhelésre.
Ez 21 főútvonal megerősítését tartalmazza. Ezenkívül, szintén a KÖZOP támogatásával, mintegy háromszázmilliárd forintos beruházással körülbelül 360 kilométer új – már az új előírásoknak megfelelő – közút is épül. Így 2013-ig – ezekkel együtt is – legfeljebb a Magyarország számára előírt úthálózatnak csak legfeljebb 35 százaléka lesz alkalmas a 11,5 tonnás terhelésre - számol be a Világgazdaság.
Óriási lemaradásban a hazai útfelújítás
Az év végén lejár az a határidő, ameddig Magyarország felmentést kapott az Európai uniótól az alól, hogy alkalmassá tegye közútjait a 11,5 tonna tengelyterhelés elviselésére, azonban csak a munka tizedét sikerült elvégezni - írta a Világgazdaság szerdai száma.