1p

Az év végén lejár az a határidő, ameddig Magyarország felmentést kapott az Európai uniótól az alól, hogy alkalmassá tegye közútjait a 11,5 tonna tengelyterhelés elviselésére, azonban csak a munka tizedét sikerült elvégezni - írta a Világgazdaság szerdai száma.

A burkolatmegerősítési programra a Kohéziós Alapból több mint 44 milliárd forintot fordítottak, ebből 420 kilométernyi utat erősítettek meg. Néhány út esetében a Környezetvédelmi infrastruktúra operatív programból hívtak le pénzeket, s 2006-tól hazai forrásokból is folytatták ezeket a beruházásokat. A Közlekedés operatív program (KÖZOP) keretében pedig hat év alatt – 180 milliárd forintból – 1320 kilométernyi útszakaszt tesznek alkalmassá 11,5 tonnás tengelyterhelésre.

Ez 21 főútvonal megerősítését tartalmazza. Ezenkívül, szintén a KÖZOP támogatásával, mintegy háromszázmilliárd forintos beruházással körülbelül 360 kilométer új – már az új előírásoknak megfelelő – közút is épül. Így 2013-ig – ezekkel együtt is – legfeljebb a Magyarország számára előírt úthálózatnak csak legfeljebb 35 százaléka lesz alkalmas a 11,5 tonnás terhelésre - számol be a Világgazdaság. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!