Vasút, közút: mi szerepel a prioritási listán? Regionális támogatási térkép.
A prioritási listán helyet kap a 4-es (Hegyeshalom-Budapest-Lökösháza) és az 5-ös (Bajánsenye-Budapest-Záhony) vasúti korridor, a közutakat tekintve pedig az MO déli része, az M2, valamint részben az M4 és az M8. A repterek fejlesztése nincs a kiemelt területek között, ehelyett az ezt kiszolgáló infrastruktúra (például bekötő utak) fejlesztése szerepel az operatív programokban.
Előnyben a hátrányos helyzetű régiókAmi a részleteket illeti, hivatalosan meg nem erősített információink szerint a közlekedésfejlesztési operatív programban a "bekötésekre" (például bekötő út) 7 évre 40 milliárd forint áll majd rendelkezésre, a gazdaságfejlesztési operatív programban pedig 15-20 milliárd forint fog logisztikára jutni.
Emlékeztetőül: annak idején az 1. NFT GVOP keretében összesen 39 logisztikai cég nyert el támogatást 3,6 milliárd forint értékben. Mintegy 14,8 milliárd forintnyi beruházás valósult meg, és 385 új munkahely jött létre. A 2. NFT-ben az elmaradott régiókban működő cégek számíthatnak majd a legnagyobb mértékű támogatásra
(lásd ábránkat).Doór Zoltán kérdésünkre úgy vélekedett: a 2. NFT stratégiai tervek szintjén megfelelő, az viszont még nem világos számukra, honnan lesz majd pénz a szükséges fejlesztésekre. A magyar logisztikai cégek úgy készülhetnek fel a fokozódó versenyre, ha "még jobban globalizálódnak, és képesek lesznek áthidalni a kontinentális távolságokat is."
Az MLE elnöke szerint nagy esély van arra, hogy a kínai cégek hazánkban hozzák létre nyugati terjeszkedésükhöz szükséges logisztikai bázisukat. "A kínai állam elindított egy programot, a Go Global!-t. Három éven belül óriási roham várható az ottani vállalatok részéről" - jósolta. Utalt arra, hogy az Ázsia Centert megvásárolják és bemutató központtá alakítják át a kínaiak, sőt rövidesen a taszári repülőteret is megszerezhetik.
Wéber Balázs Menedzsment Fórum