A legnevesebb színészeket felvonultató Oscar-gála nézőtáborának összetételében szinte alig történt változás az 1998-as és 2000-es adatokhoz képest, derül ki az MRI Networks legfrissebb felméréséből. Hatvan százalékban még ma is férjezett hölgyek követik nyomon a filmek és színészek éves felvonulóját, s alig tér el a nézők bőrszíne is a korábbi eredményektől: jelenleg 82 százalék fehér, a korábbi 88-hoz képest.

A gála idején értékesíthetők a Super Bowl mellett a legdrágábban a reklámhelyek, így egyáltalán nem mindegy, mely célcsoport hirdetői csapnak le az idén 1,7 millió dolláros harminc másodperces szpotokra. Az ár 6 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban volt.
Az idei év hirdetői közt olyan neves cégek találhatók, mint az American Express, az AT&T, a Coca-Cola Co., a General Motors Corp., a Kodak vagy a LOreal. Néhányan kifejezetten az oscaros nézőtábornak, a nőknek készítik reklámjukat. A Kodak például mammográfiás szoftverét kívánja népszerűsíteni harminc másodpercben. Mások egyszerűen a magas nézettségi mutatók miatt tartják fontosnak, hogy benne legyenek a reklámozók táborában. Tavaly 42 millióan követték nyomon a színészek lépteit a vörös szőnyegen.
Érdekes, hogy a felmérés tanúsága szerint a gálát televízión nézők mintegy 41 százaléka nem túl gyakori látogató a filmszínházakban, havonta maximum egy alkalommal jár moziba.
Menedzsment Fórum