3p

Megvásárolja a népszerű nyári fesztiválokat rendező Sziget Kulturális Menedzser Iroda Kft.-t az econet.hu Média, Telekommunikációs és Vagyonkezelő NyRt. száz százalékos tulajdonában álló leányvállalata, az EST Media Group Kft. Az ügylet értéke az ötmilliárd forintot is megközelítheti.

Elkelt (mfor.hu montázs)

A Sziget Kft. hosszú évek óta nyereséges vállalkozásként működik, ami önmagában a jelenlegi működés változatlan fenntartása mellett is fenntartható állapot, illetve a meglévő erőforrások gazdaságosabb és ésszerűbb kihasználása organikus növekedési lehetőségeket is kínál.

Ezt fejezi ki a megvásárlási program akkor, amikor az eladónak annál nagyobb vételárat biztosít, minél erőteljesebb EBITDA növekedést mutat fel a Sziget Kft. Az eladó ennek megfelelően akkor jut a lehető legmagasabb (5 részletben fizetendő) vételárhoz, vagyis összesen 4,95 milliárd forinthoz, ha a cég a 2011. évben már 600 millió forint, az azt megelőző 3 évben pedig összesítve majd 1 milliárd forint EBITDA-t termel.

Az EMG tulajdonrészének évenkénti növekedésével (26, 51, 76, 88, 100 százalék) az adott évek nyereségéből is részesedik (első alkalommal a 2007. éviből), várhatóan összesen mintegy 700-800 millió forint mértékben, s ezáltal a ténylegesen fizetendő vételár 4 milliárd forint körüli összegre csökken.

Mi lesz, ha nem lesz Sziget?

Az elmúlt hetek során a sajtóban is nagy nyilvánosságot kapott birtokháborítási ügyben fennállhat az elvi esélye annak, hogy a bíróság jogerős ítélete folytán ellehetetlenül a Sziget Fesztivál megrendezése. Ez esetben az EMG elállhat a szerződéstől és az addig kifizetett vételárat teljes egészében visszakapja.

Ha azonban – ahogy 15 éve mindig – ezután is lesz Sziget Fesztivál, akkor minél eredményesebben kerül az – és a nem elhanyagolható egyéb rendezvények (Volt Fesztivál, Balaton Sound, stb.) – megrendezésre, úgy az EMG annál többet, de legfeljebb a feljebb pontban írt összeget fizeti az egyre értékesebb Sziget Kft-ért. Ha esetleg többé nem lehet Sziget Fesztivált tartani, az EMG visszakaphatja a pénzét és azt más portfolió-elemek fejlesztésére, illetve egyéb akvizíciókban hasznosíthatja.

Marketingszempontból szerencsés ügylet

Az ügylet lezárásával a Sziget – és a korábbi akvizíciók révén az Est és a radiocafé 98.6 is – egy társaság irányítása alá került, ahol a print és elektronikus média, az event- és indoor marketingeszközök, valamint az online tartalomszolgáltatás integrációja a médiában legértékesebb, fiatal felnőtt (18-29 éves) célcsoport páratlanul hatékony és intenzív elérését teszi lehetővé.

Nem elhanyagolható ugyanakkor az sem, hogy mindemellett a Média Üzletág a mai harmincasok-negyvenesek korosztályát is hatékonyan szólítja meg, hiszen az EMG fő brandjei az elmúlt 15 évben velük együtt nőttek fel, és ez a közös múlt alkalmat ad arra, hogy akár meglévő termékeket, akár a speciálisan nekik fejlesztendő új termékeket szívesen használják. 

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!