4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Országszerte újakra cseréli használt autóit a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal (MGSZH), az összesen 838, Suzuki és Ford márkájú járművek átvételét már megkezdték a megyei szakigazgatóságok - tudta meg a Napi Gazdaság.

Az új autókat bérli a hivatal. A tartós bérletre és flottaüzemeltetésre kiírt közbeszerzési eljárást a francia banki és pénzügyi szolgáltató BNP Paribas magyarországi fióktelepe, a cégcsoporthoz tartozó Arval Magyarország Járműparkkezelő Kft., valamint a Ford-márkaképviseletként működő, új és használt autók értékesítésével, javításával foglalkozó Solymár-Szalay Kft. közös ajánlattal nyerte meg. Hat évre nettó 4,99 milliárd forint összegű szerződést kötöttek a cégekkel, amelyeknek vállalniuk kellett az MGSZH 1144 használt autójának felvásárlását is, így azt beszámították az ajánlott bérleti-üzemeltetési díjba.

A beszerzési folyamat csaknem egy évig elhúzódott, mivel az első kiírást módosították, majd az eljárás eredménytelenül zárult. A második kiíráson hárman tettek ajánlatot, a nyertes konzorciumon kívül az MKB-Euroleasing csoport és az ALD Automotive Magyarország Kft. - tájékoztatta a Napit Harka Zoltán, az MGSZH sajtófőnöke.

Az első pályázat még 945 új jármű bérletére, illetve 1238 használt autó felvásárlására és beszámítására szólt, azonban a válság miatt a hivatal módosította beszerzési igényét. "Azért változtattunk, mert úgy gondoltuk, a jelenlegi gazdasági helyzetben a vezetői személygépkocsik cseréje nem indokolt, inkább a vidéki és területi munkavégzéshez kell a járműállományt biztosítani. Ezért a vezetőknél nem cserélünk járműveket, ők továbbra is a régi autókat használják" - hangsúlyozta a sajtófőnök.

A második pályázatból így kikerültek a felső közép- és középkategóriás autók, és csökkent a beszerezni kívánt platós terepjárók száma is, így 398 alsó-közép és 145 alsó kategóriájú személygépjármű, 153 személyszállító könnyű terepjáró, 134 áruszállító (platós) terepjáró és 8, hat-nyolc személyes mikrobusz szállítására és üzemeltetésére vártak ajánlatokat.

A meglévő, több mint tízéves átlagéletkorú járműpark fenntartása nagyon költséges volt, és a megfelelő színvonalú szakmai munka ellátásához sem jelentett teljes körű, illetve elfogadható hátteret - magyarázta a beszerzés szükségességét Harka. Számításaik szerint a régi gépkocsipark szinten tartása, karbantartása és üzemeltetése éves szinten több mint 700 millió forintot emésztett volna fel a következő években, ami minimális javulást sem hozott volna. Így most nagyságrendileg ugyanezen összegért kevesebb gépkocsival, várhatóan kevesebb futásteljesítménnyel teljesen új autók állnak rendelkezésre - tette hozzá a sajtófőnök.

A közbeszerzési eljáráson a legjobb ajánlatot elektronikus árlejtés alkalmazásával választották ki, amelyen a pályázók (egy online rendszerben) lefelé módosíthatták ajánlataikat. Hasznosnak bizonyult az árlejtés, mert ezen technikával tudtuk biztosítani azt az éles versenyben született végeredményt, amely a korábbi 7, illetve 8 milliárd forintról 5 milliárd alá vitte le az árajánlatokat - mondta Harka Zoltán, hozzátéve, hogy más bírálati szempontban is egymást túllicitálva versenyeztek az ajánlattevők. A hat évre szóló, nettó ötmilliárd forintos érték azt jelenti, hogy egy járműre átlagosan havonta nettó 83 ezer forint, azaz bruttó 103,5 ezer forint költség jut.

Összehasonlításul: egy, a Napi Gazdaság által megkérdezett hazai multicég az új Opel Astráiért - az euróárfolyam függvényében - havi közel nettó százezer forintot fizet, míg az Opel Insigniákat ennél néhány tízezerrel bérli drágábban.

A képet ugyanakkor árnyalja, hogy az MGSZH-éhoz képest tizedakkora flottáról van szó - vagyis szűkebb az alku lehetősége -, és nincs szó arról sem, hogy egy régebbi autóparkot beszámítottak volna.

(Napi Gazdaság)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!