3p

Tavaly a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének (MAKSZ) adatai szerint a listaáron számolt médiaköltés 14 százalékkal bővült, és meghaladta az 500 milliárd forintot. A reklámköltésekből továbbra is a televízió és a nyomtatott sajtó részesedése a legnagyobb. Az előbbi körülbelül 41, míg utóbbi 39 százalékot tesz ki.

A rádiós költések a teljes reklámköltés mintegy 8 százalékát teszik ki. A közterületi reklám 9 százalék, míg a mozi részesedése 1 százalék körül volt. A legdinamikusabb növekedést tavaly az on-line hirdetések piaca mutatta, 60 százalékos növekedésével mára a reklámtorta 2 százalékát adja, mondta a MAKSZ főtitkára a hetedik Arany Penge Kreatív Reklámfesztivál meghirdetése kapcsán.

A főtitkár kiemelte a BTL terület dinamikus növekvését, mellyel kapcsolatban nincsenek pontos adatok, azonban a MAKSZ 50-70 milliárd forint közötti értékre becsli a BTL-költés éves értékét, amennyiben ez csak a klasszikus vonal alatti tevékenységekre - direkt marketing, promóció, rendezvényszervezés, merchandising - vonatkozik.

Récsán Gábor szerint nehéz becsülni a BTL-költéseket, mert definíciós és mérési problémákba ütközik, és nincs objektív mérési módszer, illetve konkrét adat sem áll rendelkezésre. A főtitkár kitért arra, hogy a MAKSZ által szervezett "Élesedik a helyzet, Csak óvatosan ne!" című Arany Penge Kreatív Reklámfesztiválra április 7-ig lehet nevezni. Az idei fesztivál fő célja, hogy felhívja a figyelmet a fogyasztókat és környezetüket - így a megrendelőket és a márkákat - érintő változásokra. A reklámszakma közös érdeke, hogy indukálja és irányítsa ezeket a változásokat.

A XXI. század technikai fejlődése jelentősen és gyorsan megváltoztatja a fogyasztók vásárlási szokásait, a kereskedők feladata, hogy reklámjaikkal elébe menjenek ezeknek a változásoknak, fogalmazott a főtitkár. Ahhoz, hogy a hirdetések kitűnjenek az egyre nagyobb mennyiségű információ közül, nagy fokú kreativitásra, új médiatípusokra és új eszközökre van szükség - tette hozzá.

A szervezők hat csoportban és 13 kategóriában várják a Magyarországon bejegyzett és működő vállalkozások, megrendelők, stúdiók, ügynökségek, médiumok vagy alkotócsoportok nevezéseit. Nevezni a 2005. március 1. és 2006. március 1. között készült és magyarországi médium által bemutatott kereskedelmi és társadalmi célú reklámmal lehet. A szervezők az idén 60-70 nevező mintegy 250 pályamunkáját várja, a díjakat a Tatán május 18-19-én rendezendő előadásokkal tarkított szakmai fesztiválon adják át. A szakmai találkozóra csaknem 500 reklámszakembert várnak.

MTI / Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!