2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Hatvanmillió forint uniós pályázati támogatás elnyerésével kívánják biztosítani a bakonyi, Cuha-völgyi vasúti pályaszakasz hosszú távú fennmaradását és működését - mondta Pál Béla, a Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács elnöke csütörtökön, a veszprémi vasútállomáson tartott sajtótájékoztatóján.

Nem szerencsés ugyanis, hogy a műemléki és vasúttörténeti jelentőségű Cuha-völgyi vonal megszűntetése időnként újra és újra előkerül - tette hozzá. Pál Béla szerint nemrég jó alkalom kínálkozott pályázati támogatás benyújtására, ugyanis az Európai Unió az úgynevezett dél-kelet-európai együttműködése keretében meghirdette a Vasúti Örökség Dél-Kelet-Európában elnevezésű projektjét.

Erre közös pályázatot adott be a Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács, a Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség, a MÁV Start Zrt. és a MÁV Nosztalgia Kft. - tájékoztatott a fejlesztési tanács elnöke. Közlése szerint a támogatás elnyerésével három célt szeretnének elérni: szükség van egy megvalósíthatósági tanulmányra, amelyben a Győr-Veszprém közötti pálya fenntartható fejlődését dolgoznák ki, másrészt a MÁV Nosztalgia Kft.-vel  beindítanák majd a nosztalgia-vonatokat. Harmadsorban pedig marketing kampányokkal, tájékoztató hírverésekkel kívánják bakonyi vonatozásra és kirándulásokra csábítani a hazai és külföldi turistákat.

A két fordulós pályázat első bírálása május elején várható, a végleges döntés pedig ősszel lesz - mondta Pál Béla, megjegyezve, hogy a támogatás elnyerése esetén az unió a projekt megvalósítására 36 hónapot biztosít.

Mészáros András, a Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség elnöke arra emlékeztetett, hogy civil szervezetek, önkormányzatok összefogásával sikerült megakadályozni a bakonyi vasútvonal megszűntetését, ám azt szeretnék elérni, hogy egy "használható menetrend" is legyen erre a vasútvonalra.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!