A vezérigazgató a sajtótájékoztatón közölte azt is, hogy a légitársaság február 17-én nyitja meg budapesti bázisát, amely az 51. lesz, és ahol 5 repülőgép fog állomásozni. Három már a jövő péntektől, két új Boeing 737-es pedig március közepén érkezik a gyárból.
A vezérigazgató elmondta, hogy a magyar kormánnyal is tárgyaltak, de a kapott kedvezmény nagyságát és mibenlétét nem árulta el.
A Ryanair eredetileg március 12-én tért volna vissza öt útvonal megnyitásával a budapesti repülőtérre, miután 2010-ben - a magas repülőtéri árak miatt - megszüntette budapesti járatait.
A január végén közölt kétmillió utassal szemben az ír légitársaság 2,4 millióval számol az első évben. Az eredetileg tervezett 36-tal szemben heti 57 járatot indítanak. Az új bázis létrehozásával a vezérigazgató tájékoztatása szerint közvetlenül és közvetve 2.400 munkahely jön létre.
Az ötgépes budapesti bázis 350 millió dollár beruházást jelent. A Ryanair a repülőtér kettes terminálját használja, de azt, hogy milyen feltételekkel üzleti titokra hivatkozva nem közölte. Annyit mondott: remélik, hogy a gyors forgalomnövekedés érdekében a Budapest Airport mérsékli az árakat. Hozzáfűzte: az igaz, hogy a beruházások miatt magasak a repülőtér-üzemeltető költségei is.
Arra a újságírói kérdésre, hogy mikor szüntetnek meg járatot Budapestről, Michael O'Leary azt mondta, a nyári menetrend végére már látják, hogy mely útvonalakon éri el a férőhely-kihasználás (load factor) a 75-80 százalékot, és azt követően gondolkodnak el más célállomáson.
Réger Andrea, a Ryanair személyzeti menedzsere a sajtótájékoztatón ismertette, hogy ezen a héten 350 Malév alkalmazottnak tartottak bemutatót, és beszélgettek el velük. A jövő héten Budapesten interjúra és a technikai tudás felmérésére várják a jelentkezőket.
Michael O'Leary nem titkolta, hogy agresszív versenyben vannak a másik nagy fapados légitársasággal, a Wizz Airrel. Hosszasan ismertette a Wizz Air eredményeit összehasonlítva a Ryanairével. A Ryanairnek, tőzsdei cégként, kötelező rendszeresen közzétenni a gazdálkodás eredményét. Ismertetése szerint a Ryanair jobb és olcsóbb légitársaság a Wizz Airnél.
Az újságíróknak kiosztották a Jersey-n bejegyzett Wizz Air Holdings Plc 2011. március 31-én zárult üzleti évének beszámolóját, amiből kiderül, hogy Oszkó Péter volt pénzügyminisztert 2011. április 7-én nevezték ki a társaság igazgatóságának tagjává.
MTI