A felmérésből kiderült, hogy a vállalati hírnév és a vállalat irányításáról alkotott kép döntő jelentőségű a pénzügyi elemzők rangsorolásánál. Egy vállalat a külvilág számára mutatott pozitív arculattal képes odacsábítani és megtartani a legjobb munkaerőt, növelni az eladásokat és segíteni a cég stratégiai kapcsolatainak kialakítását. A tőzsdén jegyzett cégek hírneve közvetlen hatással van a teljesítmény megítélésére és a pénzügyi elemzők minősítésére, amely befolyásolja a befektetés kiválasztását.
A kutatás szerint a részvényvásárlásnál a megkérdezettek 87 százaléka a pénzügyi teljesítményt, 86 százaléka a menedzsment "minőségét" és 85 százaléka a jó vállalati hírnevet tartotta a legfontosabb tényezőnek.
Egy cég hírnevének meghatározó tényezői között az európai pénzügyi elemzők az átlagosnál nagyobb hangsúlyt fektetnek a stratégiára, a piaci pozícióra és a versenypiaci adatokra, ez 21 százalékuknál lényeges szempont. Egy vezérigazgató hírnevének és teljesítményének megítélésében az, hogy törődjön a társadalommal, átlagosan csak 9 százaléknak fontos szempont.
A véleményformálókkal folytatott átlátható és következetes kommunikáció szerepe kulcsfontosságú, növeli a cég értékét - nyilatkozták az elemzők. A cég értékének meghatározásánál az európai elemzők a többi elemzőnél fontosabbnak tartják az átlátható stratégia és a termékek fejlesztésének kommunikációját.