2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A BKV-nál bevezetendő chipkártyás jegykezelési rendszer megpályáztatásával szakértők szerint a vállalat olyan hatalmas projektbe vágott, amit nagyon könnyű elszúrni, tehát nem szabad megspórolni az alapos előkészítést. Ezért szerintük - kissé ironikus módón - előnyös, hogy legalább fél évet csúszik a pályáztatás. Illetékesek szerint az új rendszer a bliccelés visszaszorításánál jóval többet ígér - írja a Napi Gazdaság.

A Budapesti Közlekedési Vállalatnál bevezetendő rendszerhez hasonló csak Londonban és Hollandiában található Európában. Az előbbi a teljes városi közlekedést fogja át, az utóbbiba pedig hosszabb távon a városok helyi járatai mellett be kívánják kapcsolni a távolsági buszokat és a vasutat is. Budapesten három év alatt akarnak olyan rendszert létesíteni, amely magába foglalja a zárt kapus járműveket, azaz a metrót és az elkerített megállókkal rendelkező HÉV-et, valamint a járműfedélzeti jegykezeléssel működő buszokat, trolikat és villamosokat.

A tenderen szereplő árajánlatok 66 és 84 milliárd forint között szóródnak, amiből akár három-négy Nemzeti Színházat is lehetne építeni. Az óriási kiadást részben az alkalmazott technológia speciális volta, részben a rendszerrel szembeni magas elvárások teljesítése indokolja. A beszerelendő chipkártyafeltöltő automaták például, amelyek megbízhatóak, rongálásbiztosak, képesek az APEH által is elfogadott bizonylatot adni, 6-10 millió forintba kerülnek, s ilyenből egy-egy megállóba több is kell majd.

A chipkártyás rendszer azonban hatékonyságnövekedést és megtakarítást is hozhat a BKV-nak. A kártyarendszerekben összekapcsolhatók mindenféle banki, kiskereskedelmi, pontgyűjtő szolgáltatások, amelyek bevételéből értelemszerűen a kártyakibocsátó is részesedik. Azonkívül, mivel az alkalmazandó RFID-technológiával (rádiófrekvenciás azonosítás) percre készen jelezhető az utasok száma, az alkalmi forgalomszámlálásnál sokkal hatékonyabbá tehető a forgalomszervezés. A teljes körű nyilvántartásból pontosan kiderül az utazóközönség összetétele, aminek köszönhetően nem lehet például nem létező nyugdíjasok, diákok után állami támogatást kérni, melyre egy helyi Volán-járat esetén volt példa, amelynél halottak után is elkérték az állami utazási támogatást - számol be a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!