A bajor fővárosban 300 darab 1-es BMW-t és Minit lehet majd bérelni. A programot később kiterjesztik Berlinre is, ahol 500 autóból álló flottával próbálkoznak az autómegosztás - carsharing - néven ismert üzleti modellel. A BMW a Sixt autókölcsönző társasággal alapított közös projektcéget a DriveNow elnevezésű vállalkozás üzemeltetésére - közölték hétfőn. "A városokban egyre nagyobb igény mutatkozik a rugalmas közlekedési szolgáltatások iránt" - nyilatkozott Ian Robertson, a BMW értékesítési igazgatója.
A tervek szerint 2020-ra világszerte 1 millió ügyfelet szolgál majd ki DriveNow. A közösségi kerékpárkölcsönző rendszerekhez hasonló módon működő szolgáltatás lényege, hogy a város teljes területén rendelkezésre állnak gépkocsik, amelyek használatáért percalapú díjat szednek. A regisztrált ügyfél egyszerűen beszáll, elindul és elintézi mindazt, amihez kell a kocsi, majd amikor már nincsen szükség rá, egyszerűen otthagyja bármelyik nyilvános parkolóhelyen.
Elemzők szerint beválhat a BMW és a Sixt számítása: 2016-ra 5,5 millióra nőhet a hasonló szolgáltatást igénylők száma Európában, és összesen 77 ezer gépjárműre - autóra, mikrobuszra vagy éppen robogóra - lehet szükség.
Az újgenerációs kölcsönző rendszer arra a felismerésre épül, hogy változik az autózással összefüggő fogyasztói felfogás, és különösen a fiatalok körében csökken a saját kocsi jelentősége. Ez visszavetheti az autóeladásokat, ugyanakkor új piacokat nyit a gyártók számára.
A BMW mellett a Daimler és a PSA Peugeot Citroen is fejleszt autómegosztó rendszert. A Daimler az Europcar autókölcsönzővel együttműködve indította el 2008-ban a Car2go elnevezésű vállalkozást, a Mu by Peugeot nevű kölcsönző pedig már 14 európai városban működik.
MTI