A futam a patinás élelmiszeripari vállalat központi telepén álló, hatvannégy méteres szalámi érlelő toronytól indul. A toronyban évente hárommillió téliszalámit érlelnek, speciális körülmények között. Klasszikus húskészítménye mellett a Pick gyártja a Délhús és a Ringa márkatermékeket is. A cég piaci részesedése a hazai húsiparban harminchárom százalék. Öt telephellyel, saját üzletlánccal, emellett a fővárosban kereskedelmi központtal is rendelkeznek, kétezernyolcszáz embert foglalkoztatva. Több termékük nyerte már el a Magyar Termék Nagydíjat, idén a "Pick Májpástétomok" termékcsaláduk kapott országos elismerést.
A száznegyven éves jubileumát ünneplő cég a Coop Csoport kiemelt beszállító partnere. Nemcsak résztvevője, de versenyindító házigazdája is a hazai termékeket támogató, IV. Coop Rally-nak.
Középpontban a hazai ipar„A Pick és a hozzá tartozó vállalatok célja, ország-világ előtt reprezentálni a minőségi magyar élelmiszereket, illetve a mezőgazdaságot. Ehhez azonban a kereskedelmi láncokkal való szoros együttműködésre is szükség van” - hangsúlyozta Csányi Sándor cégtulajdonos.
Csányi szerint minden olyan esemény - így a Coop Rally is -, ami a magyar élelmiszerek ismertségét növeli, kereskedők, gyártók és a fogyasztók számára egyaránt hasznos. Tudatosítani kell a vásárlókban, hogy azért is sok a kiváló minőségű magyar élelmiszeripari termék, mert nálunk az élelmiszerbiztonsági követelmények és ellenőrzések is jóval szigorúbbak, mint más országokban. Aki tehát hazai árut választ, biztos lehet abban, hogy egészséges és biztonságos terméket vett. A maihoz hasonló rendezvények célja pedig hírt adni a sikeresen működő magyar cégekről.
Hagyomány és innováció„Hagyomány és fejlődés ötvözése: ebben látom a Pick sikerének titkát. Nyilván megtartjuk azokat a tradícionális ízeket és eljárásokat, amik száznegyven éven keresztül sikeresek voltak, hiszen igény van rájuk. Ám folyamatosan figyelemmel kísérjük és követjük a fogyasztói igényeket és a gyártási technológia változásait is. Így például téliszalámiból is van könnyebb, diétázóknak ajánlható termékünk.”
Csányi hangsúlyozta, hogy az élelmiszeripar több kimutatás szerint is a leginkább fejlődőképes iparág. Ha lemaradunk ebben a komoly fejlesztési igényeket feltételező versenyfutásban, azzal egész ország sokat veszítene. "Az élelmiszergyártásban a termékek több mint ötven százaléka cserélődik le évente, a technológiák pedig három-öt évente újulnak meg. Ezért, ezen a területen nagyon nehéz talpon maradni, de ha valaki nagyon tudatos munkával, hosszútávú céllal vág bele, befektetése megtérül."
A minőség versenyelőnyAz import termékek konkurenciája sem jelenthet problémát, ha a versenyfeltételek korrektek - magyarázza a cégtulajdonos. A külföldi kereskedők sajnos, sok esetben otthoni piaci zavaraik levezetésére használják a magyar piacot. Például, ha lejárat előtt álló, tartós terméket adnak el dömpingáron, azzal a hazai tartós termékek nehezen versenyezhetnek.
Az is probléma, hogy a már említett, engedékeny külföldi élelmiszerbiztonsági előírások miatt nagyon sokszor kerülnek polcainkra kétes eredetű és -összetételű készítmények. A fogyasztó pusztán a termékleírás alapján nehezen tudja megkülönböztetni, hogy a név milyen minőséget takar - inkább az olcsóbbat veszi meg. "Úgy gondolom, hogy az importtermékek ellenőrzésére nagyobb hangsúlyt kellene fektetni. Erősebb összefogásra lenne szükség termelők, kereskedők és az élelmiszerbiztonsági hatóságok között. Nekünk a Coop üzletlánccal igen jó a kapcsolatunk, mivel ők is az élen járnak a magyar termékek forgalmazásában és népszerűsítésében" – fejezi be Csányi Sándor, a Pick tulajdonosa.