A telefonon keresztül történő adatgyűjtés távolról sem nyújt pontos képet a nézettségi adatokról, adja hírül egy amerikai kutatás.
Az eMarketerben közreadott amerikai elemzés szerint 164 százalékos eltérést mutattak ki a televíziózásra fordított idővel kapcsolatos telefonos felmérések, illetve a résztvevők beszámolói illetve megfigyelése segítségével gyűjtött adatok között. Az eredmények szerint az utólagos interjúvolással történő adatgyűjtés egyáltalán nem tekinthető szignifikáns kutatási módszerek.
Mint kiderült, telefonon történő megkérdezés során a válaszadók átlagosan napi két órányi televíziózást vallottak be, ám a megfigyelt személyek esetében napi 5 óra 19 perc időtartamú tévénézést jegyeztek fel.
Ball State Média Design Központja 101 felnőtt alanyt kísért figyelemmel, 359 médianaplót gyűjtött össze, és 401 főt kérdezett meg telefonon médiahasználati szokásaikról.
Az internet-használat esetében a válaszadók napi 29 perc on-line böngészésről számoltak be, míg a szemmel tartott alanyok naponta több mint 1 órán át foglalkoztak ezzel a tevékenységgel. A legkevésbé a számítógép-használat terén tudták az alanyok megbecsülni az azzal tölött idő mennyiségét. Miközben a telefonos lekérdezés során az átlag 21 percet vallott be, a más módon történő felméréssel kiderült, hogy a valóságban 64 percet töltöttek számítógépezéssel.
Minden tevékenységnél 74 százaléknál magasabb különbség volt a lekérdezéssel és a megfigyeléssel gyűjtött adatok között. Kizárólag az újságolvasással töltött idő mennyiségét tudják a felmérések alanyai aránylag megbízhatóan - tizenhárom százalékos pontossággal - megbecsülni.
Pontatlanok a nézettségi mérések
A telefonon keresztül történő adatgyűjtés nem nyújt pontos képet a nézettségi adatokról, adja hírül egy amerikai kutatás.