Az elmúlt évtizedek arról szóltak, hogy a két nagy sportmárka, az Adidas és a Nike hogyan küzd egymással a vásárlók kegyeiért. Ebbe a versenybe csak ideig-óráig tudott beleszólni korábban a Reebok, ám miután a márkát bekebelezte az Adidas, ismét „kétszereplős” lett a piac. Egy feltörekvő vállalat, az Under Armour azonban sokat tett azért az elmúlt években, hogy vele is számolni kelljen.
A sportszergyártó ugyanis számos sportágba tört be, és szerzett számottevő piaci részesedést. A márka elterjedését nagyban segítette az, hogy egyre több sportoló ikon választja az Under Armour termékeit a Nike vagy éppen az Adidas helyett. A szponzoráltjaik közé eleinte a cég székhelye szerintieket nyerték meg, így a Baltimoreban alapított vállalat első ismert arca a Ravens NFL-es focicsapat ikonikus alakja Ray Lewis lett. 2010 végére a márka már olyan nagyságokat is megnyert reklámarcnak, mint a legtöbb olimpiai elsőséget elérő, nem mellesleg baltimore-i születésű úszó, Michael Phelps.
Bár - ahogy minden márkának - nekik is volt néhány kisebb mellényúlásuk, az Under Armour az utóbbi években már kiválóan választotta ki arcait. Az utóbbi időben például sokan ismerték meg őket a több Grand Slam győzelmet besöprő teniszező, Andy Murray, vagy az angol bajnokságban stabil élcsapattá váló Tottenham Hotspurs révén.
A cég 2005 vége óta van a tőzsdén, azóta a vállalat bevétele kevesebb, mint 300 millió dollárról 4 milliárd dollárra nőtt. A legújabb prémium termékük a világ egyik legjobb kosárlabdázója, Stephen Curry nevével fémjelzett kosaras cipő volt. A Morgan Stanley becslése szerint csak ebből a termékből 160 millió dollár bevétele származott tavaly a sportruházati vállalatnak. Ez nem csak nominálisan hatalmas összeg, hanem azzal összevetve is, hogy ezzel az elemző szerint egyedül a Michael Jordan nevével fémjelzett Nike cipők tudnak konkurálni. Sok elemző nem véletlenül gondolja azt, hogy ez a termékvonal komoly növekedési potenciállal bír.
Az NBA csapataiál a legmagasabb az átlagfizetés
Éppen ezért tűnik sokkolónak Stephen Curry csapattársának Kevin Durant-nak a minapi megnyilvánulása. A sokszoros All-Star játékos egy interjúban azt mondta, hogy ha valaki választhat, nem fog Under Armour termékekben játszani. Szerinte a legjobbak mind a Nike-t választanák. Véleménye szerint a University of Maryland példája is ezt támasztja alá, a korábban erős kosárlabda programmal bíró intézmény az utóbbi időben nem tudott a legígéretesebb játékosok közül senkit magához csábítani, amiben szerepe van annak, hogy az ottani játékosok Under Armour cipőkben játszanak. Bármennyire is megdöbbentő, szerinte a cipőket gyártó cégek komoly hatással vannak arra, hogy a legtehetségesebb gyerekek melyik egyetemre mennek játszani.
Ahogy fent is jeleztük, a helyzet pikantériája, hogy pont Durant csapattársa Curry jelenleg a sportágban az Under Armour arca, aki mindezért állítólag 4 millió dollárt kap évente. Mint jelezte, nem beszélt Curry-val arról a meglátásáról, hogy senki sem akar Under Armourban játszani. Szerinte egyébként nagyon sokan osztják ezt a véleményét, de persze a többség nem szívesen beszél erről.
Az Under Armour részvényei miközben a legfontosabb indexek minimális emelkedéssel zártak hétfőn, 3 százalékot veszítettek értékükből.
mfor.hu