A 25 százalékos részesedés értékét nagyjából 3 milliárd euróra teszi a kormány, a tőzsdei bevezetés 2008 végén várható. Ha törvényhozás mindkét háza jóváhagyja a javaslatot, akkor ez lesz a legnagyobb tőzsdei kibocsátás azóta, hogy 2000 novemberében bevezették a tőzsdére a német posta papírjait. Az a részvénykibocsátás 5,8 milliárd euró bevétel hozott a német államkasszának.
Európa legnagyobb vasúttársaságának privatizációja régóta szóbeszéd tárgya, a konkrét elképzelések a 90-es évek eleje óta kezdtek kibontakozni. A privatizációt elsősorban az késleltette, hogy attól tartottak: a magánosítás miatt romlik majd a szolgáltatás színvonala, a biztonság - amint az Nagy-Britanniában és másutt tapasztalható volt -, és tartottak az áremelkedéstől is. Mára a Deutsche Bahn az utolsó nagyértékű állami tulajdon Németországban.
Az évi 30 milliárd eurós bevétellel rendelkező társaságnál, a tőzsdei bevezetésre készülvén, 90 milliárd eurót költöttek az elmúlt hét évben infrastrukturális beruházásokra - ennek nagyjából a fele állami pénz volt -, és ettől 19 milliárd euróra duzzadt a vállalat adóssága.
A privatizációból származó bevételt a vállalatnál elsősorban olyan fejlesztésekre akarják fordítani, amelyek révén a DB nagyobb részt vállalhat a német export lebonyolításában, illetve javíthatja a vasúti személyszállítás körülményeit.
A Deutsche Bahnnak nyolcvan leányvállalata van, ezek a vasúti szállításon kívül tengeri, légi és közúti szállítással foglalkoznak. Ez a szállító és logisztikai óriáscsoport Európa-szerte tevékenykedik, csakúgy, mint Észak-Amerikában, Ázsiában és a Közel-Keleten. Hartmut Mehdorn, a DB vezetője az év elején azt mondta, hogy 7,5-12,5 milliárd eurót terveznek kelet-európai állami vasúti szolgáltatók felvásárlására fordítani.