2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Eladósorba került az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. is, amelyet üzemeltetési és díjszedési jogai meghosszabbításával igyekszik vonzóbbá tenni az állam. A fejlesztési hitelekkel terhelt társaság kisebbségi részvénycsomagját jövőre hirdetik meg - értesült a Népszabadság.

A mintegy 530 kilométer autópályát és 130 kilométer autóutat üzemeltető cég 2007-es magánosításáról az elvi döntés már megszületett. A gazdasági és a pénzügyi tárca azonban még nem jutott dűlőre arról: tőkeemeléses tőzsdei privatizációval vagy szakmai befektető bevonásával adjon-e túl a társaság kisebbségi részvénycsomagján.

A gazdasági tárca mindenesetre hamarosan meghosszabbítja az ÁAK autópálya-üzemeltetési szerződését. A társaság két évre szóló, még élő jogosítványát felváltó koncesszióval az állam igyekszik értékesebbé tenni a céget. Valószínűnek látszik, hogy az ÁAK az autópályák üzemeltetési, fenntartási feladataira, így a többi között a hóeltakarításra, a fűnyírásra 15-25 éves időszakra kap majd mandátumot.

Szintén a társaság privatizáció előtti kistafírozását szolgálja díjszedési jogosítványának küszöbönálló hosszabbítása is. A 430 kilométernyi állami és 220 kilométernyi koncessziós autópályán a következő másfél évben a lépés nem hoz érezhető változást, az autósok járműkategóriától függetlenül matricával róhatják majd le az úthasználat díját. A megújuló szerződés szerint azonban az ÁAK nem maradhat majd ki az autópályák elektronikus díjszedő rendszerének (ED) működtetéséből sem.

Az aktuális tervek szerint 2008 januárjára kiépülő rendszerben a társaság feladata az ellenőrzés lehet. Így 2008 és 2011 között az ÁAK ügyel majd arra, hogy a személygépkocsik, kisebb teherautók matricával, a 3,5 tonnánál nagyobb teherautók az elektronikus rendszerben fizessenek az autópálya-használatért. Az ED 2011-es kiterjesztése, a matricák eltűnése után pedig már mindenkinek a használatarányos díjrendszerben számláznak majd - tudta meg a Népszabadság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!