A mintegy 530 kilométer autópályát és 130 kilométer autóutat üzemeltető cég 2007-es magánosításáról az elvi döntés már megszületett. A gazdasági és a pénzügyi tárca azonban még nem jutott dűlőre arról: tőkeemeléses tőzsdei privatizációval vagy szakmai befektető bevonásával adjon-e túl a társaság kisebbségi részvénycsomagján.
A gazdasági tárca mindenesetre hamarosan meghosszabbítja az ÁAK autópálya-üzemeltetési szerződését. A társaság két évre szóló, még élő jogosítványát felváltó koncesszióval az állam igyekszik értékesebbé tenni a céget. Valószínűnek látszik, hogy az ÁAK az autópályák üzemeltetési, fenntartási feladataira, így a többi között a hóeltakarításra, a fűnyírásra 15-25 éves időszakra kap majd mandátumot.
Szintén a társaság privatizáció előtti kistafírozását szolgálja díjszedési jogosítványának küszöbönálló hosszabbítása is. A 430 kilométernyi állami és 220 kilométernyi koncessziós autópályán a következő másfél évben a lépés nem hoz érezhető változást, az autósok járműkategóriától függetlenül matricával róhatják majd le az úthasználat díját. A megújuló szerződés szerint azonban az ÁAK nem maradhat majd ki az autópályák elektronikus díjszedő rendszerének (ED) működtetéséből sem.
Az aktuális tervek szerint 2008 januárjára kiépülő rendszerben a társaság feladata az ellenőrzés lehet. Így 2008 és 2011 között az ÁAK ügyel majd arra, hogy a személygépkocsik, kisebb teherautók matricával, a 3,5 tonnánál nagyobb teherautók az elektronikus rendszerben fizessenek az autópálya-használatért. Az ED 2011-es kiterjesztése, a matricák eltűnése után pedig már mindenkinek a használatarányos díjrendszerben számláznak majd - tudta meg a Népszabadság.