A jelenleg rendelkezésre álló adatok szerint 2007. május 14-én egy országgyűlési képviselő jelezte a hatóságok felé: tudomása van arról, hogy a MÁV Cargo Zrt. tulajdonában lévő 2000 darab még futóképes, vagy kis javítással még azzá tehető vasúti kocsit adtak el, feltehetően törvénysértő módon. Egyben kérte annak vizsgálatát, milyen mértékű kár keletkezett az állami vagyonban az értékesítéssel összefüggésben, áll a BRFK közleményében.
Több mint egymilliárdos kár
A nyomozás során beszerzett adatok és szakértői vélemények alapján a rendőrség megállapította, hogy a 2000 darab teherkocsi értékesítése hulladék áron nem volt indokolt, az eladással okozott anyagi kár meghaladja az egymilliárd forintot. A MÁV szerint az értékesítés még 2002-2003-ban történt.
Az eljárás keretében több tanút hallgattak meg, valamint igazságügyi közlekedési, gépjármű- és vasútgépészeti szakértőket rendeltek ki. Ezen adatok birtokában került sor kedden a három férfi előállítására és gyanúsítottkénti kihallgatására.
A MÁV Zrt. az mfor.hu-val közleményben tudatta, hogy az előállítottak korábban a MÁV vezető beosztású alkalmazottai voltak, egyikőjük jelenleg a MÁV Cargo Zrt. vezetője. A BRFK szerint egy 44 éves és egy 57 éves budapesti, valamint egy 63 éves szolnoki férfit állítottak elő. Bár a rendőrség konkrét neveket nem említ, tény, hogy Kovács Imre, a MÁV Cargo Zrt. vezérigazgatója 44 éves.
Rendkívüli közgyűlés kedden
Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója keddre rendkívüli MÁV Cargo-közgyűlést hívott össze annak érdekében, hogy ne sérüljön a társaság szokásos üzletmenete. A MÁV szerint az esemény nincs összefüggésben a MÁV Cargo Zrt. alapításával, működésével és a privatizációjával.
Az ügyben a további eljárást a Budapesti Rendőr-főkapitányság Gazdaságvédelmi Főosztálya folytatja le. A nyomozók kedden előterjesztést tettek az ügyészség felé a gyanúsítottak előzetes letartóztatásának indítványozására.
Menedzsment Fórum