3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Legutóbb a frankfurti autókiállításon a Tesla mutatta be készülő elektromos autóját, mely 400 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel. Az utóbbi időben a nagy autógyártók szinte mindegyike dolgozik hasonló projekten, azonban arra még mindig nem találtak megoldást, hogy lehetne olcsóbbá tenni a jövő autóit. Mfor.hu-háttér.

Sokan az elektromos autót tartják a jövő járművének, azonban azt egyelőre még mindig nem tudni, hogy akarják a gyártók eljuttatni a tömegekhez ezeket a modelleket, melyeknek most még igencsak borsos áruk van - írja a BBC honlapja. A gyártók egyelőre egymásra licitálnak az autók teljesítményében, most éppen a Tesla rukkolt elő egy százezer eurós "csodával".

Tíz év múlva minden tizedik?


A Tesla a közelmúltban a frankfurti autókiállításon mutatta be elektromos járművét, mely 400 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel, nulláról százra pedig négy másodperc alatt gyorsul. Az egyetlen baj csak az, hogy a járgány 99 ezer euróba, azaz több mint 25 millió forintba kerül, így egyelőre kevesen engedhetik meg maguknak.

Korábban hasonló gondban volt a General Motors (GM) is a Volttal: az amerikai cég 40 ezer dollárból tudja előállítani az autót, ahhoz azonban, hogy versenyezni tudjon a hibridekkel, minden darab esetében 7000 dolláros veszteséget kéne lenyelnie az amúgy sem túl rózsás helyzetben lévő cégnek.

"Tíz év múlva az autópiac körülbelül 10 százalékát az elektromos járművek fogják kitenni" - jósolja a BBC-nek Carlos Ghosn, a Renault és a Nissan közös vállalatának ügyvezetője. Szerinte eljött a környezetet egyáltalán nem károsító autózás ideje.

A francia és a japán autógyár egyébként közösen mintegy 4 milliárd eurót invesztál közös elektromos autójába, melyen jelenleg is körülbelül 2000 mérnök dolgozik. Ettől a horribilis befektetéstől azt várják, hogy a modell piacvezető lehet majd az elektromos autók piacán.

Ghosn szerint a Renault az elektromos autóban látja a jövőt, szinte egy lapra tett fel mindent. Éppen a magas fejlesztési költség miatt a szakember úgy véli, hogy nagyon kevés lehetőség van a hibázásra.

A Toyota még nem hisz benne

Az elektromos autók felfutása ellenére továbbra is vannak komoly problémák, melyeket nem lehet egyetlen gombnyomással megoldani. Ráadásul az autóiparban is sok még a szkeptikus, aki nem hisz a gyárak meséinek az olcsó és környezetbarát járművekről.

"Az elektromos autó teljesen lázba hozta a piacot, most mindenki erről beszél" - vélekedett Frankfurtban Shigeru Hayakawa, a Toyota fejlesztési részlegének vezetője. Szerinte a legtöbb cég - köztük a Toyota - már a kilencvenes évek elején kifejlesztette első elektromos autóit. "És ha az a kérdés, történt-e azóta valamilyen technológiai előrelépés, a válaszom, nem" - teszi hozzá a szakember.

A Toyota úgy véli, hogy inkább a hibrid modelleké lehet a jövő, nem véletlen, hogy a Prius fejlesztésére fektetnek komoly hangsúlyt.

Carlos Ghosn azonban nem ért egyet a japán gyár mérnökével: "Igenis komoly előrelépés volt az utóbbi években, az akkumulátorok gyártása terén például sokkal előbbre tartunk mint mondjuk öt vagy tíz éve" - vélekedik. Szerinte az elektromos autók már tudják azt nyújtani, amire a legtöbb embernek szüksége van, így érdemes lesz váltani.

"Az emberek 95 százaléka naponta kevesebb mint 100 kilométert vezet és több milliárd ember van, aki saját autót szeretne" - foglalja össze a kilátásokat Ghosn.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!