Az egyik reklámban maga az ördög bukkan fel, míg egy másikban a rendőrségi nyilvántartásban használatos ujjlenyomat látható. Erre célozva 50 Cent azt tanácsolja a nézőknek: használják ki a mát, mert a holnap sosem biztos.
A sportszergyártó egy vitatott televíziós hirdetésében tavaly a hajdani drogdíler sztár elmesélte, hogy már kilencszer meglőtték. A rapper nevet, azután egyenesen a kamerába néz, miközben egy narrátor hangja azt kérdi: "Kit fognak legközelebb megsebesíteni?" A botrányosra sikerült hirdetés fogadtatását jelzi, hogy azt az Egyesült Királyságban vissza is hívta a vállalat.
A Reebok mostani "Vagyok, aki vagyok" (I am, what I am) kampánya azért újszerű, mert nem sportolókkal, hanem az utcai stílust képviselő hip-hop zenészekkel népszerűsítik a cipőket. Igaz, a cégnél a hip-hop korszak már 2002-ben elkezdődött, amikor is piacra dobták az utca inspirálta "RBK" termékeket és a vállalat bejelentette, hogy egy hip-hop TV csatornán fogják szponzorált műsor formában népszerűsíteni a cég sportszereit.
![]() |
A Reebok tehát túltett a piacvezető Nike Inc.-n, a kérdés az, hogy végigmegy-e a teljes kampány. A vitatott hirdetések rövid távon magas eladási adatokat produkáltak, ugyanakkor széles társadalmi rétegek indulatait korbácsolták fel. A negatív felhangok pedig azzal a rizikóval járnak, hogy a brandhez nem kívánt elemek tapadnak.
Az ellenzők (érdekvédelmi és civil szervezetek) szerint ugyanis a Reebok negatív üzenetet közvetít a feketékről, másrészről pedig Curtis Jackson (vagyis 50 Cent) és egy másik - szintén hip-hop zenész - Reebok reklámarc, Jay-Z is büszke arra, hogy valaha kábítószerterjesztők voltak, ami nagyon rossz példa lehet a megcélzott tizenévesek számára.
Az Adidas-Salomon AG 3,8 milliárd dollárért megvásárolta a Reebok Internationalt és feltett szándéka, hogy tovább élteti a márkanevet. Az eladási adatok magukért beszélnek: a Reebok profitja több mint 20 százalékkal emelkedett mind 2003-ban, mind pedig 2004-ben míg a tavalyi év első kilenc hónapjában is 37 százalékkal nőt.
Mostanság a tizenéves férfiak jelentik a legjobb vásárlóerőt. A rappereket használó marketingfogással a Reebok könnyen elérheti a tinédzsereket, amire már csak azért is szükség van, mert a sportcipők szektorának igazi dominánsa a Nike 36 százalékos piaci részesedéssel. Ehhez képest a Reebok tavaly 12 százalékot tudhatott magáénak. Szakértők szerint azonban a hajdani második legnagyobb piaci versenytárs (főleg, miután az Adidas megvásárolta) a mostani kampányával igencsak ráerősíthet, megszorongatva ezzel a piacvezető óriást.