3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A vitaminok és étrendkiegészítők kiskereskedelmi forgalma 9 százalékkal, 27 milliárd forint fölé nőtt idén az első nyolc hónapban az előző év azonos időszakához képest - derül ki a Nielsen piackutató globális információs és piackutató vállalat felméréséből.

A legnagyobb arányban a C- és B-vitamin eladása növekedett, 19, illetve 11 százalékkal. Néhány olyan étrendkiegészítő forgalma 10 százalékkal nőtt, amellyel egy-egy konkrét egészségi problémát kezelnek. A vitaminok és étrendkiegészítők kiskereskedelmi eladásaiból a patikákra 85, az egyéb üzletekre 15 százalék jutott.

A magyar lakosság egyre inkább törekszik egészségtudatosan élni, ezt jól tükrözi, hogy mind több vitamint és étrendkiegészítőt adnak el a gyógyszertárakban, és a kiskereskedelmi üzletekben - idézi a közlemény Osztoics Bernadettet, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatóját. Hozzátette: az idén január és augusztus között a termékcsoport összes bevételének egynegyede az egyéb étrendkiegészítőkre jutott, amelyekkel egy-egy konkrét egészségi problémát, például diabéteszt, vagy ízületi fájdalmat kezelnek, illetve ezek tüneteit csökkentik. További 23 százalékkal részesedtek az összes bevételből multivitaminok és ásványi anyagok, amelyek betegségek megelőzését szolgálják.

A Nielsen kereskedelmi láncokból származó elektronikus, és a patikák reprezentatív panel alapján felmért adatain alapuló kutatása szerint a C-vitamin piaca nőtt legdinamikusabban: 15 százalék feletti piaci részesedést ért el legutóbbi nyolc hónapban, főleg a nagyobb kiszerelésben kapható termékek iránt emelkedett a kereslet. A magnézium részaránya 13 százalékos, a kalciumé pedig 9 százalékos a vitaminok és étrendkiegészítők értékben mért forgalmából.  

A patikán kívüli üzletek bevétele figyelemre méltóan növekedett: a kalciumnál 11 százalékkal, egyéb étrendkiegészítőknél 10 százalékkal, valamint C-vitaminnál 8 százalékkal több bevételt értek el az év első nyolc hónapjában.

Hasonló sorrendben oszlik meg a gyógyszertárak teljes forgalma is a legnagyobb szegmensekből: egyéb étrendkiegészítőkre 24, multivitaminokra és ásványi anyagokra 23, továbbá C-vitaminra 16, míg magnéziumra 14 százalék jutott idén január-augusztusban.

A vény nélkül kapható gyógyszerek és gyógyhatású készítmények teljes piacának értékét tekintve a legnagyobb, 30 százalékos részaránnyal a vitaminok és étrendkiegészítők szerepelnek. Utánuk következnek a fájdalomcsillapítók 15, köhögéscsillapítók és megfázás elleni szerek pedig 6 százalékos mutatóval.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!