2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Megérkezett, és az ingyenes fiókokban is elérhetővé vált az attribúció-modellezés. Az eszköznek köszönhetően a jövőben sokkal pontosabb, és a realitáshoz közelebb álló megtérüléseket számolhatunk online marketing csatornáinkra.

Az attribúció-modellezés célja, a több forgalmi csatornán keresztül létrejövő konverziók értékének egy előre meghatározott szabály szerinti szétosztása. Ez alapján pedig a konverzióhoz hozzájáruló összes forgalmi forrás megfelelő mértékű "jutalmazása".

Eddig gyakorlatilag a folyamat utolsó lépése kapta a konverzió teljes értékét. Tehát ha a képen látható példánál maradunk az Organikus keresés kapott 7950 forint értéket, a Fizetett keresés pedig semmit nem profitált a konverzióból. Ez a helyzet jelentősen torzította egyes csatornák megtérülését. Azok a csatornák, amelyek jellemzően a konverziós folyamatok elején álltak, könnyen veszteségessé nyilváníthatók voltak, ami sok esetben rossz üzleti döntésekhez vezethetett. Gyakorlatilag ennek a hibalehetőségnek a kiküszöbölésére és a hatékonyabb optimalizációra, a költségmegosztás kezelésére jött létre az attribúció-modellezés. A pár nappal ezelőtti frissítések nyomán ez az optimalizáló eszköz vált mindenki számára publikusan elérhetővé.

Milyen modellek lehetségesek?

Sajnos nincs "végső megoldás". Nincs olyan modell, amire azt lehet mondani, hogy mindenkinek megfelelő. Az Analytics tartalmaz öt alapvető modellezési formát, de ezektől eltérő, egyéni szabályokat is létrehozhatunk. A cél minden esetben azonos: A modellezési minták között meg kell találnunk azt, amely szerint elosztva a pénzeket ugyanabból az összegből a legtöbb konverziót leszünk képesek behozni. Ez mindenféleképpen elemző munkát igényel, de a költések optimalizálása biztosan pozitív eredményekkel kecsegtet. Az Analytics annyival próbál segíteni nekünk ebben, hogy egyszerre több modell eredményeit is összehasonlíthatjuk.

Aki az Analitycs jelentést magyar nyelven használjuk, akkor ezt a funkciót a Konverziók szekcióban a kissé semmitmondó "Hozzárendelés" menüpont alatt találhatjuk meg.

Németh Attila
SEOaudit
seoaudit.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!