3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A világ nagy autógyártó vállalatai számára Közép-Kelet-Európa az egyik legfontosabb gyártóbázissá vált az elmúlt években. A 2008-ra várhatóan 3 millió gépkocsit előállító régió számára a lehetőségek mellett logisztikai szempontból óriási kihívást is jelent ez a trend.

Az autóipar számára ma már egyáltalán nem tűnik túlzásnak, hogy Kelet-Európát a Kelet Detroitjaként emlegessék, épp ellenkezőleg: a két éve csatlakozott országok és Románia alkotta kelet-európai gépjármű régió még tovább erősítheti pozícióit. 2008-ban előreláthatólag összesen 3 millió gépjármű fog a térség országainak gyártósorairól legördülni (2005-ben ez a szám 1,9 millió volt). Ez azt jelenti, hogy két éven belül a világ autógyártásának 5 százalékát Kelet-Európa adja.

A beszállítók gyárthatják az autókat

Eleinte az alacsony bérek csalogatták az OEM csoporthoz (Original Equipment Manufacturer) tartozó gépjárműgyártókat Nyugatról az egykori keleti blokkba. Az alacsonyabb bérekkel elért megtakarítást, amely valaha komoly versenyelőnyt jelentett, ma már csökkentik a megnövekedett logisztikai költségek - állítja Wilfried Sihn, a Frauenhofer Projektcsoport vezetője. Az alkatrészeket és részegységeket a keleti országokból keresztülfuvarozzák Európán az autógyárakba, ráadásul az új EU-tagállamokban folyamatosan növekvő bérszínvonal tovább növeli a gyártási költségeket, írja a mylogistics.net.

A végső összeszerelési helyhez közeli beszállítóipar számára ezért hatalmasak a lehetőségek. Az autógyártásban ma már általános trend, hogy a gyártók egyre kevesebb saját előállítású alkatrészt és részegységet használnak, ezzel párhuzamosan pedig egyre többet vesznek meg a beszállítóktól, így ez utóbbiak piaci potenciálja folyamatosan növekszik. A Frauenhofer Gesellschaft kutatásai szerint 2008-ra az autók több mint 70 százalékát a beszállítók gyártják.

20 milliárdos üzlet

A gyártó maga csupán a beszállított alkatrészek összeállítását végzi. A beszállítók számára a modellválaszték bővítése, az új modellek bevezetése és a régiek kiváltása, a termelés növekedése és az elektronikai felszerelések fejlődése mind - mind további potenciált jelent.

A Frauenhofer Projektcsoport és a Bécsi Műszaki Egyetem (TU Wien) kutatásai szerint a Bécs 300 kilométeres körzetében található tizenegy OEM gyártóhely bevétele 2008-ra meghaladja a 20 milliárd eurót. Ez hatalmas potenciál, amelyből kedvező elhelyezkedésük folytán az osztrák cégek is profitálhatnak, áll az elemzésben.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!