Az összeg 29 százalékos felárat tartalmaz a Qantas november 22-i tőzsdei árához képest, amikor a cég először jelentette be, hogy felvásárlási ajánlatot kapott, és 61 százalékkal jobb a megelőző hat hónap tőzsdei átlagárához képest.
Ez rekordösszeg a légi iparban - és a legnagyobb felvásárlási összeg a teljes ausztráliai gazdaságtörténetben -, második helyre szorítva azt a 8,6 milliárd dollárt, amelyet novemberben ajánlott a U.S. Airways csoport a szintén amerikai, csődbe ment Delta Airlinesért. Illeszkedik az ügylet a hagyományos légitársaságok újabban fölerősödött egyesülési folyamatába is, hogy versenyben maradjanak az olcsójegyes cégekkel. Az amerikai United Airlines és a Continental Airlines is egyesülésről tárgyal.
Nem mindenki örül a Qantas-eladásnak
A 86 éves Qantas eladása felkorbácsolta a nemzeti érzelmeket Ausztráliában, de a kormány megnyugtatta a közvéleményt: a légitársaságot nem darabolják fel, megőrzi nemzeti szimbólum jellegét. Bár a felvásárló konzorcium vezetője és tanácsadója az ausztráliai Macquarie Bank közvetlenül nem egészen 15 százalékhoz jut a Qantasból. Az Allco Equity Partnersé lesz 27 százalék, az amerikai Texas Pacific Groupé 25 százalék, az Allco Finance Groupé 8 százalék, a kanadai Onex Corp. befektetési társaságé 12,5 százalék, további külföldi befektetőké 11,5 százalék, a dolgozóké pedig egy százalék.
A Macquarie a Budapest Airport - a ferihegyi repülőtér - privatizációs pályázatán is indult, de tavaly decemberben alulmaradt a brit BAA repülőtér-üzemeltetővel szemben. Közvetve mégis hozzájutott a Budapest Airporthoz: a Macquerie tagja lett annak a - spanyol Ferrovial építőipari vállalat vezette - konzorciumnak, amely most nyáron megvette a brit BAA repülőtér-üzemeltetőt és vele a ferihegyi repülőteret.