4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az idei évben még mélyebbre kell a zsebébe nyúlni annak a cégnek, amely szeretne hirdetni az amerikai futball bajnokság döntőjén, a Super Bowlon.

Évről-évre óriási sport és médiaeseményt az NFL, az amerikai foci liga bajnokságának a döntője, a Super Bowl. A közvetítési jogot elnyerő tévétársaságok őrült összegeket fizetnek a lehetőségért, ám az elsőre jelentős összegek az egyre növekvő reklámbevételek miatt rendre megtérülnek. A közvetítési jogokat az NFL rotációs rendszerben adja el immár hosszú ideje az országos csatornáknak, idén a CBC lesz a „házigazda”. A mérkőzést  február 7-én rendezik, és a körítés talán még a szokásosnál is erősebb. A szünetben tartandó mini koncertre például nem egy, hanem három világsztárt is megnyertek. A Coldplay, Beyonce és Bruno Mars fog összesen negyed órát kapni, hogy a jubileumi 50. Super Bowl szünetében szórakoztassák a nézőket és persze a tévék előtt ülő tömeget.

Az USA-ban ugyanis ez az esemény, amit szinte mindenki néz. A tavaly közvetítést 114 millióan követték átlagosan, míg a szünetben tartott koncert (Half Time Show) nézettsége még ennél is magasabb 118 milliós volt. A számok önmagukban is elképesztően magasak, de még megdöbbentőbb, ha összevetjük azzal, hogy általánosságban egy "erős nézettségű műsor” 12-15 millió embert ér el.

Ezt az óriási tömeget persze a hirdetőknek meg is kell fizetnie, a nézettség növekedésével párhuzamosan a reklámidő is egyre nőtt az utóbbi években. Az idén 11 százalékkal kell átlagosan többet fizetni egy 30 másodperces reklámszpotért, mint tavaly. Az árak – attól függően, hogy egy-egy cég mennyi időt vesz – az adage.com információi szerint 4,6 és valamivel több, mint 5 millió dollár között szórnak. Számos cég nem elégszik meg egy rövid reklámmal, hanem több hirdetési időt is vásárolnak. Így például a hagyományosan jelenlevő sörgyártó, az Anheuser-Busch InBev egy 60 és egy 30 másodperces filmmel is jelen lesznek, ahogy a Hyundai is legalább kétszer fel fog tűnni a reklámblokkokban.

Az American Apparel botrányos hirdetései

A legnagyobb vállalatok mellett idén is lesz néhány – globális viszonylatban – kisebbnek tekinthető cég, amely a reklámbüdzséjének számottevő részét költi el a Super Bowl alatt. Ez persze kétélű fegyver, hiszen óriási közönség találkozik a hirdetésekkel, ám mivel a vállalatok erre az eseményre nagyon készülnek, így mégsem olyan könnyű kitűnni. Számos olyan volt az elmúlt években, amikor direkt a Super Bowlra készült reklámfilmet mutattak be, amelyet később ugyanolyan formában már nem is használt a hirdető vállalat. Elképzelhető egyébként, hogy erre idén is lesz példa, mivel a hírek szerint a Toyota egy 90 másodperces reklámfilmmel készül. Várhatóan ez később csak a neten lesz elérhető, és a tévében ennek rövidített, 30 másodperces változatával találkozhatnak később a nézők.

A Super Bowl kapcsán érdemes azt is megemlíteni, hogy a felmérések szerint a tévénézők – ellentétben sok más műsorral – kimagasló arányban nézik meg a hirdetéseket is. Várhatóan idén sem lesz ez másképp, ráadásul az előzetes számok alapján újabb nézői csúcs születhet. Az idei rájátszásban, a döntőig vezető úton lejátszott mérkőzések ugyanis már számos ilyen rekordot hoztak. Az első körben az ősellenségeknek számító Pittsburgh Steelers – Cincinnati Bengals meccset az egyik sportcsatorna adta, ott kábeltévés nézettségi csúcs volt. A vasárnap lejátoszott, a két legendás irányító csatáját Payton Manning és Tom Brady utolsó csatájaként beharangozott Denver Broncos – New England Patriots meccs pedig az utóbbi 30 év legnézettebb konferencia döntő lett, 53,3 millióan követték.

A Super Bowl kapcsán a nézettségi rekordot az veszélyeztetheti csak, ha az idényben és a rájátszásban is félelmetesen magabiztos Carolina Panthers már az első félidőben eldönti a meccset, és a tét nélküli második félidőre már kevesebb néző lesz kíváncsi. Ez egyébként a hirdetők számára is állandó kockázat, hiszen egy-egy kiélezett végjáték esetén az utolsó percek reklámideje kimagasló számokat tud hozni, ám ha lefutottá válik a találkozó, akkor csalódást keltő lehet a hirdetők számára is az eredmény.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!