2p

Jól mérhető egy szolgáltatás színvonala a hazánkban is terjedő megfigyeléses módszer segítségével. Az álcázott vásárlások előnye, hogy a megfigyelt nincs vele tisztában, ki áll a pult túlsó oldalán. Az mfor.hu a mystery shopping hazai helyzetének nézett utána.

Piackutatási trendek. A mystery shopping fajtái.

A módszerrel kapcsolatban Vizi Ferenc, a Forecast Research kutatási vezetője szkepticizmusának adott hangot: "Örök dilemma, ki a jó próbavásárló. Az utcáról beeső ember, aki még soha nem töltött ki egyetlen kérdőívet sem, vagy a rutinos kérdezőbiztos, aki tisztában van vele, mikor mire figyeljen?"

Emiatt a módszer használata helyett lehetőség szerint valamilyen alternatív megoldást javasolnak ügyfeleiknek. Ha mindez mégsem sikerül, annak Vizi szerint általában anyagi oka van. Egy teljes próbavásárlás - amely egységenként 5-8 ezer forint - jóval olcsóbb lehet, mint egy komplett telefonos megkérdezés

A szakértő úgy véli: a módszerek tárháza igen széles és minden kornak megvannak a piackutatási trendjei. Kedvelt a fókuszcsoportos teszt, néhány éve pedig a mystery shopping terjed. A választást főként a vállalat tőkeereje és marketingje határozza meg, ahol pedig a piackutatásra nem fordítanak kellő figyelmet, ott biztosan nem ezt a technikát fogják alkalmazni.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!