4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A nők lekörözik értékesítésben a férfiakat, legalábbis ez derült ki az egész hazai sales-szakmát megmozgató 3 évvel ezelőtti versenyen. Bár a Sales Guru akkori döntőjében túlsúlyban voltak az erősebb nem képviselői, végül mégis egy hölgy tudta maradéktalanul meggyőzni a zsűrit arról: ő a legkreatívabb és leghatékonyabb, ha eladásról van szó. A nemek idén ismét bizonyíthatnak, ugyanis - némi szünet után - ősszel újból kerestetik az év értékesítője. Az mfor.hu a szervezőket kérdezte a játék újraindításáról.

Nem a nemen múlik? (Mfor-montázs)

"Tapasztalataink szerint a versenyszférában működő cégek munkatársainak mintegy tíz százaléka született sales-es, másik tíz százalékuk viszont reménytelen eset. A többiek értékesítési felkészültsége azonban javítható" - mondta el az mfor.hu kérdésére Csébfalvi János, a DOOR Training and Consulting International képviselője, aki egyben a Sales Guru verseny egyik fő szervezője.

A jó sales-es mindent tud

Csébfalvi szerint az ideális értékesítő szorgalmas, jó kommunikátor, s okosan kiválogatja, kiket és milyen termékkel, szolgáltatásokkal keres meg. Ezenkívül nem csak a saját, hanem a versenytársak termékéről is tud mindent. Végezetül nem árt, ha jól ismeri a vevőit és rendszeresen tartja is velük a kapcsolatot.

A verseny győztesét elsősorban az értékesítésről alkotott véleménye és kommunikációs készségei alapján választják ki, hiszen arra nincs lehetőség, hogy hosszú időn keresztül valódi piaci körülmények között kísérjék figyelemmel teljesítményét.

Három éve egy nő győzött

Hortobágyi Dóra, a CV-Online Magyarország marketingmenedzsere szerint az idei "Sales Guru"-val rá szeretnék irányítani a figyelmet arra, hogy az értékesítők egyre nagyobb szerepet játszanak a vállalatok életében. Ezt azonban nem mindenki látja be, így sok helyen érdemtelenül háttérbe szorulnak.

A szakemberek ugyanakkor egyetértenek abban, hogy nem csupán nemek közti versenyről van szó. Igaz, azért meglepetést okozott, hogy három éve a sok férfi között végül egy nő győzött. (A nyertes, Hatvani Ágnes az egyik nemzetközi szállodalánc munkatársaként HORECA szolgáltatások értékesítésével foglalkozott - a szerk.) A tapasztalatok alapján azonban a nemek teljesen egyenrangúak az értékesítés területén.

Nemek párharca: mi a döntő?

"A nemek közötti különbségek, a kromoszómákból adódó előnyök és hátrányok nem meghatározók, bárkiből lehet jó értékesítő. Azonban vannak bizonyos iparágak (például a gyógyszeripar bizonyos része), amelyek inkább nőiesek, míg más szektorok (például ipari berendezések gyártása) inkább férfiasak" - magyarázták a szervezők.

A különbségeket a termékek és a szolgáltatások jellege határozza meg, nem pedig a szükséges értékesítési készségek. A verbális viselkedést illetően pedig tudományos kutatások sem mutattak ki lényeges különbséget a sikeres női és férfi értékesítők között.

Előnyben a profik

A mostani versenyre bárki jelentkezhet, aki úgy érzi, képes egy értékesítési helyzetben feltalálni magát. Természetesen előnyben vannak azok, akik már tapasztalattal rendelkeznek, hiszen a kérdések megválaszolása sokkal könnyebb, ha az illető volt már hasonló szituációban.

Az első forduló kérdéseit október 4-én hirdetik ki, a döntőt október 26-án tartják. A kérdésekre

a CV Online oldalán

lehet válaszolni, a regisztráció szeptember 20-án már elindult.

"A három évvel ezelőtti versenyen a 3-10 éves tapasztalattal rendelkezők domináltak. Igaz, a profikat megszégyenítve végül a döntőig jutott egy olyan vállalkozó szellemű versenyző is, aki életében nem dolgozott még értékesítőként" - emlékezett vissza Hortobágyi Dóra.

2003-ban mintegy 200-an jelentkeztek, ebből 150-en játszották végig az összes fordulót. Túlnyomórészt pénzügyi területről, biztosítóktól érkeztek, de más iparágban működő cégek is képviseltették magukat.

Körte Ildikó

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!