A kiíró jövő tavasszal közli az előminősítés eredményét, a továbbjutókat pedig tárgyalásos eljárásra hívja majd. Az még nem dőlt el, hogy a román vasutak pályázatán az anyacég vagy a magyarországi érdekeltség és az anyacég konzorciuma indul-e, mondta Dunai.
Még nincs döntés a gyár helyszínéről
A magyar üzemben a tervek szerint évi 50-60 Flirt típusú alumíniumkocsit gyártanak majd, az éves árbevétel pedig - a megrendelések számának függvényében - 20-25 milliárd forint körül alakulhat, mondta el korábban lapunknak a Stadler Trains Magyarország vezetője.
A befektetés, melynek értéke 10-15 milliárd forint között lenne, több szakaszban valósulna meg: elsőként közel száz új munkahelyre lehet számítani, majd újabb kétszázra, végül összesen ötszázra. A beruházás jelentős munkahelybővüléssel járna a beszállítóknál is, így összességében mintegy 800 állás keletkezne.
A svájci cég az elmúlt időszak elnyert pályázatai miatt döntött gyártókapacitásának bővítése mellett, s hét-nyolc évre teszi a beruházás megtérülésének idejét.
Menedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok:
Heteken belül kész az első két MÁV-FLIRT
A Stadler beszállítója lett a Graboplast
100 milliós megrendelést kapott a Stadler
Romániában is Flirtöl a Stadler
A MÁV 30 + 30 motorvonatra kiírt maratoni hosszúságú tenderének győztese, a svájci Stadler-csoport a román vasutak közbeszerzési pályázatán is elindul a Flirt motorvonattal. A társaság Magyarországon létesítendő gyárának helyszínéről továbbra sem született végleges döntés.