2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A MÁV 30 + 30 motorvonatra kiírt maratoni hosszúságú tenderének győztese, a svájci Stadler-csoport a román vasutak közbeszerzési pályázatán is elindul a Flirt motorvonattal. A társaság Magyarországon létesítendő gyárának helyszínéről továbbra sem született végleges döntés.

A Stadler decemberben mindenképpen beadja pályázatát az előminősítésre a 20 jármű beszerzésére és további 40 kocsi opciójára szóló tenderen. Azzal a Flirt villamos-motorvonat típussal indulnak majd, amellyel a MÁV-tenderen nyertek, közölte Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. vezetője az MTI-vel.

A kiíró jövő tavasszal közli az előminősítés eredményét, a továbbjutókat pedig tárgyalásos eljárásra hívja majd. Az még nem dőlt el, hogy a román vasutak pályázatán az anyacég vagy a magyarországi érdekeltség és az anyacég konzorciuma indul-e, mondta Dunai.

Még nincs döntés a gyár helyszínéről

Mint ismert, a Stadler a nyár folyamán hivatalosan is jelezte, hogy vonatgyártó üzemet kíván létesíteni Magyarországon, és ennek céljából tárgyalásokat folytat a magyar kormányszervekkel. Kiszivárgott információk szerint a gyárat Székesfehérváron vagy Szolnokon építenék fel. Dunai szerint ebben a kérdésben az egyedi kormánydöntés már folyamatban van, egyelőre várják annak eredményét. A romániai tender számukra pozitív végkimenetele esetén indokolt lenne, hogy a szállítás során építsenek a magyarországi bázisra, tette hozzá.

A magyar üzemben a tervek szerint évi 50-60 Flirt típusú alumíniumkocsit gyártanak majd, az éves árbevétel pedig - a megrendelések számának függvényében - 20-25 milliárd forint körül alakulhat, mondta el korábban lapunknak a Stadler Trains Magyarország vezetője.

A befektetés, melynek értéke 10-15 milliárd forint között lenne, több szakaszban valósulna meg: elsőként közel száz új munkahelyre lehet számítani, majd újabb kétszázra, végül összesen ötszázra. A beruházás jelentős munkahelybővüléssel járna a beszállítóknál is, így összességében mintegy 800 állás keletkezne.

A svájci cég az elmúlt időszak elnyert pályázatai miatt döntött gyártókapacitásának bővítése mellett, s hét-nyolc évre teszi a beruházás megtérülésének idejét.

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Heteken belül kész az első két MÁV-FLIRT
A Stadler beszállítója lett a Graboplast
100 milliós megrendelést kapott a Stadler

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!