2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A MÁV 30 + 30 motorvonatra kiírt maratoni hosszúságú tenderének győztese, a svájci Stadler-csoport a román vasutak közbeszerzési pályázatán is elindul a Flirt motorvonattal. A társaság Magyarországon létesítendő gyárának helyszínéről továbbra sem született végleges döntés.

A Stadler decemberben mindenképpen beadja pályázatát az előminősítésre a 20 jármű beszerzésére és további 40 kocsi opciójára szóló tenderen. Azzal a Flirt villamos-motorvonat típussal indulnak majd, amellyel a MÁV-tenderen nyertek, közölte Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. vezetője az MTI-vel.

A kiíró jövő tavasszal közli az előminősítés eredményét, a továbbjutókat pedig tárgyalásos eljárásra hívja majd. Az még nem dőlt el, hogy a román vasutak pályázatán az anyacég vagy a magyarországi érdekeltség és az anyacég konzorciuma indul-e, mondta Dunai.

Még nincs döntés a gyár helyszínéről

Mint ismert, a Stadler a nyár folyamán hivatalosan is jelezte, hogy vonatgyártó üzemet kíván létesíteni Magyarországon, és ennek céljából tárgyalásokat folytat a magyar kormányszervekkel. Kiszivárgott információk szerint a gyárat Székesfehérváron vagy Szolnokon építenék fel. Dunai szerint ebben a kérdésben az egyedi kormánydöntés már folyamatban van, egyelőre várják annak eredményét. A romániai tender számukra pozitív végkimenetele esetén indokolt lenne, hogy a szállítás során építsenek a magyarországi bázisra, tette hozzá.

A magyar üzemben a tervek szerint évi 50-60 Flirt típusú alumíniumkocsit gyártanak majd, az éves árbevétel pedig - a megrendelések számának függvényében - 20-25 milliárd forint körül alakulhat, mondta el korábban lapunknak a Stadler Trains Magyarország vezetője.

A befektetés, melynek értéke 10-15 milliárd forint között lenne, több szakaszban valósulna meg: elsőként közel száz új munkahelyre lehet számítani, majd újabb kétszázra, végül összesen ötszázra. A beruházás jelentős munkahelybővüléssel járna a beszállítóknál is, így összességében mintegy 800 állás keletkezne.

A svájci cég az elmúlt időszak elnyert pályázatai miatt döntött gyártókapacitásának bővítése mellett, s hét-nyolc évre teszi a beruházás megtérülésének idejét.

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Heteken belül kész az első két MÁV-FLIRT
A Stadler beszállítója lett a Graboplast
100 milliós megrendelést kapott a Stadler

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!