A portugál labdarúgó válogatottnak ugyan pótvizsgáznia kell, ha ott szeretne lenni a jövő évi világbajnokságon, a csapatkapitány, Cristiano Ronaldo ennek ellenére hatalmas népszerűségnek örvend a közösségi médiában. Óriási tömegek követik a Facebookon, a Twitteren vagy az Instagramon, a bejegyzései pedig ezáltal hatalmas reklámértékkel bírnak. A D’Marie Analytics nevű közösségi mediás kutatócég mindezt számszerűsítette is, szerintük Ronaldo egy-egy posztja 728 973 dollárt (közel 200 millió forintot) ért. Ezzel CR7 a közösségi média No 1-ese. Senki más sportolónak nincs ehhez fogható értékkel bíró hatása.
Ők a legjobban kereső sportolók
A Real Madrid sztárját az örök rivális, Lionel Messi követi a most publikált rangsorban. A Barca argentin csillaga is sokak érdeklődését kiváltja, ám a rajongók értéke alapján a második helyre szorult. Messi közösségi médiás megnyilvánulásait a felmérést készítők 558 ezer dollárra értékelték. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára is egy labdarúgó, a nyár folyamán Barcelonából Párizsba költöző Neymar áll. A brazil sztár, aki a nyári klubváltásával a világ legdrágább játékosa lett 432 ezer dollár értékű megnyilatkozásokat tud az interneten publikálni.
Ronaldo kimagasló értékéhez jelentősen hozzájárul, hogy az egyik legnagyobb számú követővel rendelkezik a virtuális térben, hiszen közel 300 millió ember kíváncsi arra, hogy mi történik vele. Ettől jócskán elmarad a két dél-amerikai játékos összesített követőinek a száma, hiszen Neymar 172, míg Messi 171 millióval rendelkezik.
A focistákkal, ahogy a kereseti kimutatások is jelzik LeBron James tudja felvenni a versenyt. A kosárlabdázó fenomén virtuális rajongói tábora azonban nem éri el a 100 milliós értéket sem. Más kérdés, hogy így is háromszor annyian kíváncsiak rá, mint napjaink egyik legnagyobb NBA sztárjára Stephen Curryre, vagy a korábbi évek másik hírességére Dwyane Wadere.
Ezek a csapatok fizetik a legmagasabb átlagbért
Érdekes módon egyébként a listán a labdarúgók erősen felül vannak reprezentálva, hiszen az első 10-ben ott találjuk Ronaldo csapattársát Gareth Bale-t, vagy a már visszavonult David Beckhamet is.
A lista abból a szempontból is kuriózum, hogy más hírességek (legyenek énekesek, színészek, vagy celebek) esetén a rangsorokban a nők jelentős számban képviseltetik magukat, a sportolók esetén egyértelmű férfi dominanciáról beszélhetünk. A sportolók között a legmagasabb helyre a teniszlegenda Serena Williams került, akit a 14. helyre tettek. A karrierje során huszonhárom egyéni Grand Slam-tornán diadalmaskodó amerikai csillag egy-egy közösségi médiás megnyilvánulását 111 399 dollárra értékelték.
Ronaldo kapcsán a D’Marie Analytics elemzése azt is kiemelte, hogy túl a nagy számú követően plusz értéket jelent, hogy nagyon tudatosan és professzionálisan használja a közösségi felületeket. Jól alakították ki a megjelenéseket az általa képviselt elvekről és az életéről függetlenül attól, hogy a focipályán vagy azon kívüli történik vele valami.
mfor.hu