
A GKM számítása szerint a tőkeemelés első ütemére januárban, a második ütemre a kormány döntésétől, illetve a MÁV üzleti tervétől függően kerülne sor. A vasúttársaság tőkéje folyamatosan apadt az elmúlt években. Tavaly a saját tőkéje 54,2 milliárd, jegyzett tőkéje pedig nyolcvanmilliárd forint volt a 2004-es 119,4 illetve 210 milliárd forint után.
A MÁV szeptember végi adatai szerint a társaság igénybevett hitelállománya 272,4 milliárd forint, ebből 153,6 milliárd forint működési, 118,8 milliárd forint beruházási hitel. A MÁV hiteleinek mintegy kilencven százaléka hosszú lejáratú. A hitelek nyolcvan százalékát állami garanciával vették fel.
Októberben 55 milliárd forint összegű hosszú lejáratú forgóeszközpótló hitel felvételéről írtak alá szerződést állami kezesség mellett, továbbá folyamatban van egy hatmilliárd forint összegű folyószámlahitel felvételére irányuló közbeszerzési pályázat.