Marketingtrükkök az idősek eléréséhez
A PricewaterhouseCoopers tanulmánya szerint "a túl fiatalos vagy dinamikus reklám ugyanúgy nem ér célba, mint az időskori napjaikat otthonaikban semmittevéssel töltő emberek ábrázolása. Egy sikeres marketingkampány az idősebb fogyasztókat a piac középosztályának tekinti". Sikeres példaként a Beiersdorf "Nivea vital" vagy az utazásszervező TUI "Club Elan" termékeit említi. Ezeket a fenti korosztály igényeihez igazították, anélkül, hogy erre nyíltan felhívták volna a figyelmet.
Emellett a reklámhordozó megválasztása is fontos tényező. Az idősebb fogyasztók az átlagnál többet néznek tévét és gyakrabban olvasnak napilapot, de türelmesebbek a személyes megkérdezések során is. Ezzel szemben az utcai hirdetések, az óriásplakátok, pláne az SMS-ben küldött direktreklám esetükben nem hatékony eszköz.
Alternatívaként, főleg az egyszerre több korosztályt megcélzó vállalatok esetén, az úgynevezett "kortalan marketing" (Ageless Marketing) jöhet szóba, amely nem az életkort, hanem az adott termék vagy szolgáltatás által biztosított fogyasztói értéket állítja előtérbe. A termékfejlesztés során a vállalatok az idősebbek igényeit veszik figyelembe, de az egyszerűség és az egyértelműség a fiatalabbak körében is népszerű.
Körte Ildikó