2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A reklámozók még mindig figyelmen kívül hagyják az 50 év felettieket, pedig ma már ez a fogyasztói csoport komoly anyagi lehetőségekkel bír. Az öregedő társadalomhoz igazodva egyes ágazatokban - gyógyszergyártás, biztosítások, turisztika - történtek ugyan változások, a többség azonban még nem kezdte meg termékeinek újrapozícionálását, derül ki az mfor.hu körképéből.

Marketingtrükkök az idősek eléréséhez

Hatásos reklámpraktikák a kortalanok eléréséhez

A PricewaterhouseCoopers tanulmánya szerint "a túl fiatalos vagy dinamikus reklám ugyanúgy nem ér célba, mint az időskori napjaikat otthonaikban semmittevéssel töltő emberek ábrázolása. Egy sikeres marketingkampány az idősebb fogyasztókat a piac középosztályának tekinti". Sikeres példaként a Beiersdorf "Nivea vital" vagy az utazásszervező TUI "Club Elan" termékeit említi. Ezeket a fenti korosztály igényeihez igazították, anélkül, hogy erre nyíltan felhívták volna a figyelmet.

Emellett a reklámhordozó megválasztása is fontos tényező. Az idősebb fogyasztók az átlagnál többet néznek tévét és gyakrabban olvasnak napilapot, de türelmesebbek a személyes megkérdezések során is. Ezzel szemben az utcai hirdetések, az óriásplakátok, pláne az SMS-ben küldött direktreklám esetükben nem hatékony eszköz.

Alternatívaként, főleg az egyszerre több korosztályt megcélzó vállalatok esetén, az úgynevezett "kortalan marketing" (Ageless Marketing) jöhet szóba, amely nem az életkort, hanem az adott termék vagy szolgáltatás által biztosított fogyasztói értéket állítja előtérbe. A termékfejlesztés során a vállalatok az idősebbek igényeit veszik figyelembe, de az egyszerűség és az egyértelműség a fiatalabbak körében is népszerű.

Körte Ildikó

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!