A lap szerint egy darabig úgy tűnt, hogy a Skoda nem tud megfelelő referenciával előállni, de összeállt az Alstommal, ami megfelelő alapot biztosított számukra. Az Alstom szállította a 2-es metró vonalán futó új szerelvényeket, s ilyen járművek érkeznek majd a 4-es vonalra is. A Skoda sem ismeretlen Magyarországon, a miskolci tendert is ez a cég nyerte.
A második legkedvezőbb ajánlat a spanyol CAF-tól érkezett, e vállalkozás 90,4 milliárd forintos ajánlatot nyújtott be. A spanyol cég szállítja a Debrecennek szánt villamosokat, amelyeknek első példánya már meg is érkezett.
A harmadik és a negyedik ajánlat nagyon közel áll egymáshoz, a Siemens (amelynek Combino villamosai már egy ideje a 4-es, 6-os vonalán futnak) 115 milliárd, míg a Stadler (amely több tucat Flirt szerelvényt szállított és szállít a két magyar vasúttársaságnak) 117,6 milliárd forintos ajánlatot tett.
A lap emlékeztet arra, hogy a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. pályázata megcsúszott, eredetileg április elején kellett volna a cégeknek beadniuk az ajánlatot, a határidőt azonban még kétszer módosították, míg a végső dátum május 30. lett.
Az alapbeszerzés 37 villamosra szól, a nyertes gyártó azonban további 87 jármű szállítására is opciót szerezhet. Az első járművek a tervek szerint 2014 végén, az utolsók pedig 2015 harmadik negyedévében állnának forgalomba - írja a Napi Gazdaság.
MTI/mfor.hu