Egy los angeles-i online kutatócég felmérése szerint a 25 évesnél fiatalabb amerikai férfiak 24 százalékkal kevesebb filmet láttak a nyáron, mint 2003 nyarán, amikor ezt a felmérést utoljára elvégezték. A nők, illetve más csoportok körében a csökkenés jóval kisebb volt - írja az International Herald Tribune. A 13 és 25 év közötti fiatal férfiak többsége úgy nyilatkozott, hogy mozizás helyett inkább az interneten szörfözött, a barátaival chatelt, vagy játékkonzolokkal (PlayStation 2, Xbox) múlatta az időt. Sokan a jegyárak miatt nem jártak moziba.
A tanulmány megerősíti tehát azokat a korábbi feltételezéseket, melyek szerint a filmszínházak bevételének 7-10 százalékos csökkenése az internet, illetve a számítógépes játékok előretörése miatt van. A fiatalok szabadidejének ugyanis egyre nagyobb hányadát töltik ki ezek a tevékenységek. E tendencia folytatódása hatalmas problémát jelenthet Hollywood számára, hiszen eddig a fiatal férfiak voltak a leglelkesebb fogyasztók, s hozzájuk igazították a marketing-stratégiákat is.
A mostani felmérés eredményei egybecsengnek egy két évvel ezelőtti, sokat vitatott Nielsen Media Research tanulmánnyal, amely nagymértékű csökkenést jelzett a 18 és 34 év közötti férfiak fő műsoridejű tévézésében. Ugyanez a tanulmány kimutatta az alternatív elfoglaltságok térnyerését is, egy évvel később azonban visszaállt a megszokott nézőszám.
A válaszadó fiatal férfiak nehezteltek leginkább magukra a filmekre, csupán 35 százalékuk állította, hogy jó a választék, míg két évvel ezelőtt ugyanez az érték 60 százalék volt. A hölgyek és más korcsoportok körében is - noha nem annyira markánsan - csökkenés figyelhető meg e téren. Szintén lényeges eredménye a kutatásnak, hogy a válaszadók több mint kétharmada azért nem jár moziba, mert az túl drága. Ez az ok sokkal többször fordult elő a válaszokban, mint például a minőségbeli csökkenés, vagy a DVD-n való megjelenésre való várakozás.