2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hollywoodi produkciók iránti érdeklődés egyre csökken. Az Egyesült Államok filmiparának pont az a közönségréteg fordít hátat, amelynek kegyeit a producerek az elmúlt két évtizedben folyamatosan keresték. A fiatal férfiak ugyanis inkább a világhálón lógnak, vagy számítógépükön játszanak.

Egy los angeles-i online kutatócég felmérése szerint a 25 évesnél fiatalabb amerikai férfiak 24 százalékkal kevesebb filmet láttak a nyáron, mint 2003 nyarán, amikor ezt a felmérést utoljára elvégezték. A nők, illetve más csoportok körében a csökkenés jóval kisebb volt - írja az International Herald Tribune. A 13 és 25 év közötti fiatal férfiak többsége úgy nyilatkozott, hogy mozizás helyett inkább az interneten szörfözött, a barátaival chatelt, vagy játékkonzolokkal (PlayStation 2, Xbox) múlatta az időt. Sokan a jegyárak miatt nem jártak moziba.

A tanulmány megerősíti tehát azokat a korábbi feltételezéseket, melyek szerint a filmszínházak bevételének 7-10 százalékos csökkenése az internet, illetve a számítógépes játékok előretörése miatt van. A fiatalok szabadidejének ugyanis egyre nagyobb hányadát töltik ki ezek a tevékenységek. E tendencia folytatódása hatalmas problémát jelenthet Hollywood számára, hiszen eddig a fiatal férfiak voltak a leglelkesebb fogyasztók, s hozzájuk igazították a marketing-stratégiákat is.

A mostani felmérés eredményei egybecsengnek egy két évvel ezelőtti, sokat vitatott Nielsen Media Research tanulmánnyal, amely nagymértékű csökkenést jelzett a 18 és 34 év közötti férfiak fő műsoridejű tévézésében. Ugyanez a tanulmány kimutatta az alternatív elfoglaltságok térnyerését is, egy évvel később azonban visszaállt a megszokott nézőszám.

A válaszadó fiatal férfiak nehezteltek leginkább magukra a filmekre, csupán 35 százalékuk állította, hogy jó a választék, míg két évvel ezelőtt ugyanez az érték 60 százalék volt. A hölgyek és más korcsoportok körében is - noha nem annyira markánsan - csökkenés figyelhető meg e téren. Szintén lényeges eredménye a kutatásnak, hogy a válaszadók több mint kétharmada azért nem jár moziba, mert az túl drága. Ez az ok sokkal többször fordult elő a válaszokban, mint például a minőségbeli csökkenés, vagy a DVD-n való megjelenésre való várakozás.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!