2p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Óriási összegeket buknak a brit televíziós csatornák amiatt az új szabály folytán, amely tiltja a gyermekműsorok ideje alatt az úgynevezett HFSS- termékek (vagyis magas zsír-, cukor- és sótartalmú) hirdetését.

Egyik napról a másikra száműzik az eddig legnagyobb nézettségű műsorsávokból a britek a gyermekeket veszélyeztető élelmiszerek reklámjait, a tilalmat megszegőket pedig "elrettentő" büntetésekkel fenyegette meg az ellenőrzésre kijelölt szerv, az Ofcom.

A szabályozás szerint azon műsorokat megszakító hirdetésekben továbbra is futhat a HFSS-termékek, amelyeknél a fiatalkorúak aránya nem éri el a 20 százalékot. Számos, a gyerekek és a felnőttek által is nézett műsor azonban így is a tilalom hatálya alá fog esni. Sarkos vélemények szerint a szabályozás ezen élelmiszerek reklámjait az éjszakai műsorsávba száműzi, ám a független szakértők szerint ennyire nem kell komor jövőképpel szembesülniük a nagy élelmiszergyártóknak.

A gyorséttermek és chips-gyártók mellett a televíziós csatornák panaszától hangos a brit média, ám az elemzők szerint erre elsősorban a gyermek-csatornáknak lehet oka. Míg ugyanis a nagy kereskedelmi tévék hirdetési bevételei 0,5-1 százalékkal csökkennek, addig a Disney vagy a Jetix 15 százalékkal kisebb reklámbevétellel kell, hogy kalkuláljon.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!