Egyik napról a másikra száműzik az eddig legnagyobb nézettségű műsorsávokból a britek a gyermekeket veszélyeztető élelmiszerek reklámjait, a tilalmat megszegőket pedig "elrettentő" büntetésekkel fenyegette meg az ellenőrzésre kijelölt szerv, az Ofcom.
A szabályozás szerint azon műsorokat megszakító hirdetésekben továbbra is futhat a HFSS-termékek, amelyeknél a fiatalkorúak aránya nem éri el a 20 százalékot. Számos, a gyerekek és a felnőttek által is nézett műsor azonban így is a tilalom hatálya alá fog esni. Sarkos vélemények szerint a szabályozás ezen élelmiszerek reklámjait az éjszakai műsorsávba száműzi, ám a független szakértők szerint ennyire nem kell komor jövőképpel szembesülniük a nagy élelmiszergyártóknak.
A gyorséttermek és chips-gyártók mellett a televíziós csatornák panaszától hangos a brit média, ám az elemzők szerint erre elsősorban a gyermek-csatornáknak lehet oka. Míg ugyanis a nagy kereskedelmi tévék hirdetési bevételei 0,5-1 százalékkal csökkennek, addig a Disney vagy a Jetix 15 százalékkal kisebb reklámbevétellel kell, hogy kalkuláljon.