A Daimler a BMW és az Audi mögött mind eladási darabszámban mind értékesítési árbevételben a harmadik legnagyobb prémium autómárka. A Daimler ezen a helyzeten igyekszik fordítani és 2020-ra megszerezni a vezető szerepet a prémium kategóriában. A Daimler megtakarítási programja négymilliárd euró megtakarítást irányzott elő 2014 végéig.
A magtakarítási program azonban még 2015-ben is érvényben marad - jelentette be Dieter Zetsche, a Daimler AG elnöke, a Mercedes-Benz vezérigazgatója a Daimler részvényeseinek szerdai közgyűlésén, a program kiterjesztésének részleteiről azonban nem tett említést. De egy részvényesi kérdésre adott válaszában jelezte, hogy a takarékossági intézkedések 2015-ben már meghozzák gyümölcsüket.
"Intézkedéseink már most éreztetik hatásukat minden üzleti területen" - mondta a Daimler elnöke. "Strukturálisan bebiztosítjuk és még jobban kiterjesztjük az intézkedéseket" - tette hozzá, sikeres évet ígérve a részvényeseknek. "Eljött az aratás ideje" - fogalmazott.
A Daimler célja elérése érdekében nemcsak megtakarít, de hatalmas összegeket áldoz fejlesztésekre, közöttük eddig meg nem célzott piaci szereplőknek szánt teljesen új modellek létrehozására. "Új ügyfeleket akarunk meghódítani" - mondta Dieter Zetsche. Ennek keretében mutatja be a Daimler a pekingi autószalonon egy terepjáró és egy kupé házasításának tanulmánytervét is.
A Daimler márciusban mutatta be a Mercedes GLA kompakt terepjáró modellt, valamint az új C-osztályt és a V-osztályt. A Mercedes palettája 2020-ig további tizenkét modellel bővül. Az idei első három negyedévben a különböző régiókban eltérően alakultak a Daimler eladásai, de összességében több autót értékesített, mint a tavalyi azonos időszakban. A konszern elnöke megerősítette az eladások és az üzleti eredmény növelését előirányzó idei tervet.
A Daimler elsősorban Kínában igyekszik látványos eredményeket elérni az idén. Márkakereskedői hálózatát száz egységgel négyszázra bővíti. Gyors ütemben fokozza eladásait Kínában: márciusban például 34 százalékkal több autót adott el, mint egy évvel korábban, de az Audi sem maradt el tőle messze eladásai 33 százalékos növelésével. Miközben azonban a Daimler 25 ezer, az Audi több, mint 47 ezer autót értékesített márciusban Kínában.
MTI