2p

Új modellek fejlesztése mellett milliárdos megtakarítási programja kiterjesztésével igyekszik vezetői pozícióra törni a prémium autómárkák körében a Daimler.

A Daimler a BMW és az Audi mögött mind eladási darabszámban mind értékesítési árbevételben a harmadik legnagyobb prémium autómárka. A Daimler ezen a helyzeten igyekszik fordítani és 2020-ra megszerezni a vezető szerepet a prémium kategóriában. A Daimler megtakarítási programja négymilliárd euró megtakarítást irányzott elő 2014 végéig.

A magtakarítási program azonban még 2015-ben is érvényben marad - jelentette be Dieter Zetsche, a Daimler AG elnöke, a Mercedes-Benz vezérigazgatója a Daimler részvényeseinek szerdai közgyűlésén, a program kiterjesztésének részleteiről azonban nem tett említést. De egy részvényesi kérdésre adott válaszában jelezte, hogy a takarékossági intézkedések 2015-ben már meghozzák gyümölcsüket.

"Intézkedéseink már most éreztetik hatásukat minden üzleti területen" - mondta a Daimler elnöke. "Strukturálisan bebiztosítjuk és még jobban kiterjesztjük az intézkedéseket" - tette hozzá, sikeres évet ígérve a részvényeseknek. "Eljött az aratás ideje" - fogalmazott.

A Daimler célja elérése érdekében nemcsak megtakarít, de hatalmas összegeket áldoz fejlesztésekre, közöttük eddig meg nem célzott piaci szereplőknek szánt teljesen új modellek létrehozására. "Új ügyfeleket akarunk meghódítani" - mondta Dieter Zetsche. Ennek keretében mutatja be a Daimler a pekingi autószalonon egy terepjáró és egy kupé házasításának tanulmánytervét is.

A Daimler márciusban mutatta be a Mercedes GLA kompakt terepjáró modellt, valamint az új C-osztályt és a V-osztályt. A Mercedes palettája 2020-ig további tizenkét modellel bővül. Az idei első három negyedévben a különböző régiókban eltérően alakultak a Daimler eladásai, de összességében több autót értékesített, mint a tavalyi azonos időszakban. A konszern elnöke megerősítette az eladások és az üzleti eredmény növelését előirányzó idei tervet.

A Daimler elsősorban Kínában igyekszik látványos eredményeket elérni az idén. Márkakereskedői hálózatát száz egységgel négyszázra bővíti. Gyors ütemben fokozza eladásait Kínában: márciusban például 34 százalékkal több autót adott el, mint egy évvel korábban, de az Audi sem maradt el tőle messze eladásai 33 százalékos növelésével. Miközben azonban a Daimler 25 ezer, az Audi több, mint 47 ezer autót értékesített márciusban Kínában.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!