
"Minél szélesebb körben épülünk ki, annál ismertebbek és kedveltebbek lesznek egységeink" - közölte Jim Alling, a vállalat amerikai divíziójának elnöke. Majd hozzátette: "Ez a stratégia idáig biztos üzleti receptnek bizonyult".
A kávélánc idén 1300 új egységet fog nyitni az Egyesült Államokban, ez rekordméretű bővülést jelent. A kávézókat kisebb városokba, az autópályák közelébe telepítenék. Számos amerikai gyorsétterem, így a Starbucks eladásait is érzékenyen érintette az utóbbi idők üzemanyag-áremelése. A Starbuck lánc eladásai februárban 8 százalékkal emelkedtek, melyet a nagyobb forgalomnak és a több költésnek tulajdonítanak, írja az MSNBC.
A vállalat nem csak az Egyesült Államokban, hanem Kínában is agresszív terjeszkedésbe kezd. Korábban Michael Casey, a kávélánc pénzügyi vezetője úgy nyilatkozott, hogy egy napon több ezer Starbucks kávézó lesz Kínában. A tervezett bővítési politika jótékony hatását várva a társaság úgy látja, fenntartható az éves 20 százalékos forgalom és 20-25 százalékos bevételnövekedés.
A világ legnagyobb kávéházlánca a frissítő feketék mellé már számos egységében melegszendvicseket is ajánl. A társaság idén tervezi szendvicseinek széleskörű bevezetését, ezzel megduplázná ételeket is áruló boltjainak számát.
Kapcsolódó anyagok:
Már melegszendvicseket is ehetünk a Starbucksban
Már Ruandából is vásárol a Starbucks
Több ezer Starbucks nyílik majd Kínában
Multimédiában utazik a világ legnagyobb kávéháza