Egy svéd szakszervezet értesülései szerint az amerikai konszern legkésőbb 2005 elejéig dönti el, hogy az Opel Vectra és a Saab 9-3 jövőbeni modelljeit a németországi Rüsselsheimben vagy a svédországi Saab-központban, Trollhaettenben kívánja legyártani. Annyi biztos, hogy a termelést egy helyre koncentrálják majd, így az egyik gyár bezárása biztosnak tűnik. Klaus Franz, az európai GM üzemi tanácsainak vezetője szerint a helyzet komolyra fordult, számol be a Der Spiegel.
A svédek mindenestre már megkezdték a kampányt annak érdekében, hogy az ő telephelyük meneküljön meg: "Meg kell mutatnunk, milyen előnyeink vannak, és hogy versenyképes, a németországinál jobb alternatívák lehetünk" - monda el a lapnak Paul Akerlund szakszervezeti vezető. Szerinte a gyár az eddiginél nagyobb kapacitásra is képes, és némi beruházás által a futószalagról akár 60 autó is legördülhet naponta.
Emellett természetesen szólnak érvek a német üzem mellett is. Az Opel fejlesztési centrumának például Rüsselsheim a központja.
"Az lenne az értelmes megoldás, ha a fejlesztési és gyártási központ egy helyen maradna" - nyilatkozta még júliusban Carl-Peter Forster, az Opel felügyelőbizottságának az elnöke.
Rüsselsheimben jelenleg 5600, Trollhaettanben pedig 3200 munkavállaló dolgozik. A GM azonban lépéskényszerben van: európai részlege az első negyedévben 116 millió dollár veszteséggel zárt.
Mint ismert, ennek kapcsán az Opel nemrég azt jelentette be, hogy a németországi egységek dolgozóinak áldozatokat kell hozniuk a jövedelem, a szociális juttatások és a munkaidő terén. A GM emellett a bochumi gyár termelésének egy részét Lengyelországba telepítené át.
(Menedzsment Fórum)
Svéd vagy német gyárát zárná be a General Motors
Német lapok szerint egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy a világ legnagyobb autógyártója egyik európai üzemét be kívánja zárni. A megszűnésre ítélt egység minden bizonnyal egy svéd és egy német gyár közül kerül ki.