2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Német lapok szerint egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy a világ legnagyobb autógyártója egyik európai üzemét be kívánja zárni. A megszűnésre ítélt egység minden bizonnyal egy svéd és egy német gyár közül kerül ki.



Egy svéd szakszervezet értesülései szerint az amerikai konszern legkésőbb 2005 elejéig dönti el, hogy az Opel Vectra és a Saab 9-3 jövőbeni modelljeit a németországi Rüsselsheimben vagy a svédországi Saab-központban, Trollhaettenben kívánja legyártani. Annyi biztos, hogy a termelést egy helyre koncentrálják majd, így az egyik gyár bezárása biztosnak tűnik. Klaus Franz, az európai GM üzemi tanácsainak vezetője szerint a helyzet komolyra fordult, számol be a Der Spiegel.

A svédek mindenestre már megkezdték a kampányt annak érdekében, hogy az ő telephelyük meneküljön meg: "Meg kell mutatnunk, milyen előnyeink vannak, és hogy versenyképes, a németországinál jobb alternatívák lehetünk" - monda el a lapnak Paul Akerlund szakszervezeti vezető. Szerinte a gyár az eddiginél nagyobb kapacitásra is képes, és némi beruházás által a futószalagról akár 60 autó is legördülhet naponta.

Emellett természetesen szólnak érvek a német üzem mellett is. Az Opel fejlesztési centrumának például Rüsselsheim a központja.
"Az lenne az értelmes megoldás, ha a fejlesztési és gyártási központ egy helyen maradna" - nyilatkozta még júliusban Carl-Peter Forster, az Opel felügyelőbizottságának az elnöke.

Rüsselsheimben jelenleg 5600, Trollhaettanben pedig 3200 munkavállaló dolgozik. A GM azonban lépéskényszerben van: európai részlege az első negyedévben 116 millió dollár veszteséggel zárt.

Mint ismert, ennek kapcsán az Opel nemrég azt jelentette be, hogy a németországi egységek dolgozóinak áldozatokat kell hozniuk a jövedelem, a szociális juttatások és a munkaidő terén. A GM emellett a bochumi gyár termelésének egy részét Lengyelországba telepítené át.


(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!