A szabadnapjaikat pénzre váltók aránya e lehetőséggel élők között majdnem megduplázódott, 20-ról 35 százalékra emelkedett. Azonban még mindig sokkal többen vannak azok, akik fizetésükről lemondva szabadidőt „vásárolnak”.
Bár sokat emelkedett a szabadnapjaikat pénzzé tevők aránya, a szabadság-kiegészítés megvásárlása még mindig népszerűbb. Ez azt mutatja, hogy a szabadidő bizonyos értelemben megfizethetetlen – magyarázza az Aon rugalmas juttatások területéért felelős szakértője, Gareth Ashley-Jones.
A cég kutatásából az is kiderült, hogy egyre kevesebb újonnan munkába álló dolgozó él a rugalmas juttatások lehetőségével. A nyugdíjalap-befizetések továbbra is a legnépszerűbbek, 78 százalék választja ezt a lehetőséget. A kiegészítő magán-egészségpénztári biztosítás 45 százalék számára volt vonzó az idei évben. Ezt követte a szabadnapokkal való „kereskedés” lehetősége, 21 százalékkal.
Azonban a többi választható juttatási forma iránt alig volt érdeklődés. A kormányzat által meghirdetett biciklis munkába járási kedvezménnyel az emelkedő utazási költségek dacára is csak 1 százalék élt. Jelentősen csökkent a tanulási és wellness számlák nyitására mutatott hajlandóság is, ezek a lehetőségek idén már a tizenöt legnépszerűbb juttatás közé sem kerültek be. Az adómentes mobiltelefonálás lehetőségével alig 0,02 százalék élt, emiatt egy nagy mobilszolgáltató a közelmúltban ki is vonult e piaci szegmensből.
A költségcsökkentés most a legfontosabb, a dolgozók és a cégek számára is. A munkaadók fokozatosan leépítik kevésbé kézzelfogható juttatásaikat. A dolgozók eközben azon kedvezményekre mutatnak fogékonyságot, amelyekkel közvetlenül takaríthatnak meg pénzt. Ilyenek a csoportos kedvezmények, vagy a társadalombiztosítási hozzájárulásuk csökkentése – foglalta össze a tapasztalatokat Ashley-Jones.