A megjelölés tekintetében ajánlatos a feladó megnevezését, a szállított darabok számát (például 120 db-nál 1/120-tól 120/120-ig: ezt az esetlegesen hiányzó darabok azonosítására), méretét, súlyát, súlypontját, valamint az adott esetben szükséges határjelzéseket - amelyek a küldemények kezelésének jellemzőit biztosítják - is feltüntetni.
B 9: A vevőnek az árut a szállítás helyén meg kell vizsgálnia. Itt gyakran adódnak jelentős problémák, mivel a szükséges vizsgálatot gyakran csak az áru beérkezését követő hosszú idő után és egy a szállítás helyétől eltérő helyen végzik el. Ezzel fennáll az a veszély, hogy a fuvarozóval szembeni követelések az előirányzott határidők lejárata következtében elévülnek; aminek következtében a szállítói biztosító oldaláról történő kárrendezés meg lesz nehezítve.
Ameddig a szerződés rendelkezései betartásának speciális esetére az áru felrakodása előtti áruellenőrzést (felügyelet) megkövetelik, addig ennek költségeit a vevőnek kell viselnie.
A/B 10: A szerződő felek közötti "Egyéb kötelezettségek" tekintetében meg kell meghatározni, kinek kell ezeket teljesíteni, és kinek kell viselnie az ezzel kapcsolatos kötelezettségek kárveszélyét és költségeit.
Szabványok a nemzetközi kereskedelemben - 2. rész
A nemzetközi kereskedelmi ügyleteket szabályozó klauzulák egyik legfontosabbika az INCOTERMS-szabványok. A Incoterms esetében sztenderdizált szállítói klauzulákról van szó, melyek alkalmazását a Nemzetközi Kereskedelmi Kamara az áruforgalom lebonyolításának leegyszerűsítése miatt ajánlotta.