Idén már háromszor sztrájkoltak
[ajanlo=497][igazitas=right/]Kovács korábban azt is nehezményezte, hogy az ÁPV Rt. nem képviseltette magát az érdekképviseletek és a munkáltató közötti tárgyaláson. A privatizációs szervezet viszont úgy nyilatkozott, hogy két hónapja intenzíven részt vesz a megbeszéléseken. Álláspontjuk szerint a hétfői sztrájkot az érdekképviseletek részéről a tulajdonos magatartásával indokolni "nem tényszerű".
Az ÁPV Rt. reméli, hogy a BA Rt. vezetése és az érdekképviseletek reális feltételek mellett meg tudnak állapodni a vitás kérdésekben. Fórika Ibolya, a BA kommunikációs igazgatója a hét elején még úgy vélekedett, hogy hamarosan sikerül tető alá hozni a megállapodást.
Mint arról az mfor.hu korábban részletesen beszámolt, az elmúlt két hónapban - a hétfői figyelmeztető megoldáson kívül - már kétszer nyúltak a sztrájk eszközéhez Ferihegyen. Ezekben az esetekben a földi kiszolgálókat, repülőgépszerelőket, műszaki eszközök kezelőit, poggyászrakodókat és fedélzeti karbantartókat tömörítő Légiforgalmi Dolgozók Független Szakszervezete (LDFSz) állt a megmozdulás hátterében.
Legutóbb július 29-én négy órára szüntették be a munkát. Ekkor a BA több mint húsz szabadságon lévő dolgozóját állította munkába, hogy folyamatosan ki tudja szolgálni a repülőgépeket. Ennek köszönhetően akkor a forgalom nem állt le, valamennyi járat elindult és megérkezett Ferihegyre, késések viszont előfordultak.
Július 24-én mintegy 30-35 dolgozó szüntette be a munkát 3 órára, ami 12 gép kiszolgálását érintette. Az LDFSz tavaly április végén is élt már a sztrájk eszközével, igaz, akkor a nemzeti légitársasággal került konfliktusba. Anno az érdekképviselet tagjainak mintegy 75 százaléka hagyott fel a munkával egy napra, amelynek következtében húsz Malév-járatot töröltek.
Menedzsment Fórum