2p

Túléli Budapest a következő öt évet is kormánytámogatás nélkül?
Milyen kapcsolatot lehet kialakítani a Fidesszel, Magyar Péterrel és Karácsony Gergellyel?
Online Klasszis Klub élőben Vitézy Dáviddal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 13. 16:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyarok egyharmada az elmúlt évben egyáltalán nem járt el szórakozni és nem vásárolt divatárucikkeket, derül ki egy most publikált felmérésből.

A magyarok egyharmada az elmúlt évben egyáltalán nem járt el szórakozni és nem vásárolt
divatárucikkeket - derül ki az AC Nielsen piackutató cég kelet-európai országokban végzett
felmérésének adataiból. A vizsgálat adatai szerint a rendelkezésre álló jövedelem több mint 80
százalékát költötte alapvető árucikkekre tavaly a magyarok 49 százaléka. (A kutatók a vizsgálat
során az élelmiszereket és a lakásfenntartáshoz kapcsolódó olyan legfontosabb kiadásokat
tekintették alapvető "cikkeknek", mint a fűtés, az elektromos áram és a víz.) Jövedelmének hasonló
hányadát fordította ilyen kiadásokra a románok 55 százaléka, az oroszok 50 és a csehek 32
százaléka. Az adatok azt mutatják, hogy az idősebbek és az alacsony jövedelemből élők a bérük
nagyobb hányadát költik alapvető élelmiszerekre és lakásrezsire, míg a 18-24 év közöttiek
nagyságrenddel kevesebbet fordítanak ezekre a termékekre.

A vizsgálat eredménye szerint tavaly mind a négy országban viszonylag sokat költöttek divatos
ruhákra, mozi- és színházjegyekre, éttermi fogyasztásra és belföldi utazásra. Ugyanakkor a
korábbiaknál sokkal kevesebbet áldoztak tartós fogyasztási cikkek - például személygépkocsik,
elektromos berendezések, személyi számítógépek - vásárlására, külföldi utazásra, mint korábban, és
mérséklődött a családok által megtakarított, illetve befektetett összeg is. Mindez azt tükrözi, hogy
ezekben az országokban a lakosság több mint fele megengedhet magának néhány luxuscikket,
azonban nagyobb anyagi ráfordítást igénylő beruházásokat nem. Tanulságos adat, hogy a magyarok
csaknem egyharmada az elmúlt évben egyáltalán nem járt el szórakozni és nem vásárolt
divatárucikkeket.

A tartós fogyasztási cikkek közül a színes tévé, a hűtőszekrény és a mosógép mind a négy országban
a nyilatkozók 85-90 százalékának háztartásában megtalálható. Csehországban a válaszadók 60
százaléka rendelkezik gépjárművel, míg Magyarországon ez az arány 47 százalék, Romániában 41,
Oroszországban pedig 34 százalék. Ami a személyi számítógép-ellátottságot illeti, ez utóbbiban
Magyarország vezet: nálunk a lakosság 24 százalékának van saját gépe. Ezen a téren Oroszország 2
százalékkal, Csehország 4, Románia pedig 12 százalékkal marad el Magyarországtól.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!