Stadler-vonatok: a Transelektróval vagy anélkül? Galéria!
[ajanlo=1475][igazitas=right/]Míg utóbbi program végrehajtása másfél-két évet vesz igénybe, addig néhány problémára rövid határidőn belül kell megoldást találni. Az akut beavatkozást igénylő teendők sorába tartozik a Stadler-üzlet is: a szükséges befektetésről ugyanis jelenleg eltérően gondolkodnak a felek.
"Amennyiben a Transelektro február végéig nem száll be 1 milliárd forinttal a MÁV Északi Járműjavító Kft.-be, akkor át kell gondolni a velük történő együttműködést" - mondta el az mfor.hu-nak Dunai Zoltán, a Stadler Rail Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. Hozzátette: ebben az esetben a jelenleg fővállalkozói státuszú Transelektro csak "csökkentett beszállítói hányaddal" részesülhetne az üzletből.
A tavaly még a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. (GTK) vezérigazgatói tisztét betöltő Dunai szerint a február vége "nagyon kemény határidő". Az 1 milliárd forint nélkül ugyanis nem lehet megkezdeni a 30-ból 15 Stadler-vonat majdani összeszerelési helyszíneként szolgáló üzemcsarnok építését, ahol 2006 őszén mindenképp el kell indulnia a munkának.
[ajanlo=1373][igazitas=left/]"A februári határidő nem valós. Addig ugyanis nem vagyunk hajlandóak pénzt fektetni a cégbe, amíg az alap-motorvonatszerződés életbe nem lép. Erre pedig csak a finanszírozási kontraktus megkötésével, valószínűleg márciusban kerül majd sor" - mondta Székely. Hozzátette: az érvénybe lépést követően "nagyon rövid időn belül" folyósítanák a pénzt.
Hogy mennyit? Erről szintén eltérnek a vélemények. "A beruházás összesen valóban 1 milliárd forint tőkét igényel, viszont a Transelektro ezt nem fogja egészében állni, miután ennek időpontjáról és megosztásáról megbeszélések folynak a MÁV-val" - hangsúlyozta az elnök. A GTK által vállalandó konkrét összegről jelenleg is tárgyalnak, ez azonban "üzleti titok".
A társaság a megbízás volumene miatt azonban mindent el fog követni, hogy - mind a határidő, mind a bevitt tőke nagysága tekintetében - megfeleljen az elvárásoknak. A cégcsoportnak ugyanis összesen 12,5 milliárd forintos bevételt hozna a Stadler-üzlet, ebből 6,5 milliárd az első, 6 milliárd pedig a második harminc vonat leszállítása után esedékes, tudtuk meg az elnöktől.
Wéber Balázs
Menedzsment Fórum