2p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bár hivatalos döntés még nem született, minden jel szerint Székesfehérváron építi fel majd új vonatgyárát a Stadler, értesült az mfor.hu. A nagy vesztes Szolnok: a városnak a gyár mellett a MÁV-tendert nyert FLIRT összeszereléséről is le kell mondania. A svájci cég, amely beszállítóként számít a Transelektro egykori közlekedési cégének romjait felvásárló Ganz-Skodára is, december 8-án adja át az első motorvonatot a MÁV-nak.

A Baltikumban is pályázik a Stadler. Galéria a FLIRT-ről!

Ami a közelebbi jövőt illeti, az már biztos, hogy az első FLIRT-öt ünnepélyes keretek közt december 8-án adják át a MÁV-nak. Az első két szerelvény forgalomba állásának időpontja már csak attól függ, hogy milyen gyorsan lesz képes a svájci társaság megszerezni a magyar típusbizonyítványt. A szerződés szerint két vonatnak legkésőbb 2007 márciusában már utasokat kell szállítania.

A terjeszkedési tervekkel kapcsolatban Dunai Zoltán annyit mondott: a Stadler Románia mellett Litvániában és Lettországban is tárgyalásokat kezdett annak érdekében, hogy minél nagyobb eséllyel indulhasson el az ottani vonattendereken.

Újabb MÁV-tenderek a célkeresztben

Emellett fontos piacként tekintenek Magyarországra is: "Tárgyalunk arról, hogy a FLIRT öt- és hatrészes, illetve IC-változatát is felkínáljuk a MÁV-nak. Jó eséllyel indulunk, hiszen a vasúttársaság elektromos motorvonatokra szóló igénye 300-350 darabra tehető. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a 2. Nemzeti Fejlesztési Tervben a kötöttpályás közlekedésre 1400-1800 milliárd forint fordítható" - érvelt az ügyvezető igazgató. Ennek az összegnek egy részét a gördülőállomány, másik részét pedig az infrastruktúra fejlesztésére lehet majd költeni.

Szerinte egyébként a liberalizálódó piacon a MÁV mellett a GySEV, illetve az esetlegesen létrejövő regionális vasúttársaságok is potenciális vevőnek számítanak majd.

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!