A Baltikumban is pályázik a Stadler. Galéria a FLIRT-ről!
Ami a közelebbi jövőt illeti, az már biztos, hogy az első FLIRT-öt ünnepélyes keretek közt december 8-án adják át a MÁV-nak. Az első két szerelvény forgalomba állásának időpontja már csak attól függ, hogy milyen gyorsan lesz képes a svájci társaság megszerezni a magyar típusbizonyítványt. A szerződés szerint két vonatnak legkésőbb 2007 márciusában már utasokat kell szállítania.
A terjeszkedési tervekkel kapcsolatban Dunai Zoltán annyit mondott: a Stadler Románia mellett Litvániában és Lettországban is tárgyalásokat kezdett annak érdekében, hogy minél nagyobb eséllyel indulhasson el az ottani vonattendereken.
Újabb MÁV-tenderek a célkeresztben
Emellett fontos piacként tekintenek Magyarországra is: "Tárgyalunk arról, hogy a FLIRT öt- és hatrészes, illetve IC-változatát is felkínáljuk a MÁV-nak. Jó eséllyel indulunk, hiszen a vasúttársaság elektromos motorvonatokra szóló igénye 300-350 darabra tehető. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a 2. Nemzeti Fejlesztési Tervben a kötöttpályás közlekedésre 1400-1800 milliárd forint fordítható" - érvelt az ügyvezető igazgató. Ennek az összegnek egy részét a gördülőállomány, másik részét pedig az infrastruktúra fejlesztésére lehet majd költeni.
Szerinte egyébként a liberalizálódó piacon a MÁV mellett a GySEV, illetve az esetlegesen létrejövő regionális vasúttársaságok is potenciális vevőnek számítanak majd.
Wéber Balázs
Menedzsment Fórum