Három szintet képviselnek a termékek és három szinten jelennek meg a kereskedelemben is. Vannak, amelyekről lerí, hogy rossz utánzatok, ezeket általában már utcai kirakodóhelyeken is meg lehet venni. Az igényesebb, de láthatóan nem eredeti termékeket inkább boltokban lehet kapni.
Az exkluzív és meglehetősen igényes hamisítványokat azonban nagyon jó üzletek forgalmazzák, egyesekért házhoz kell menni. Az előző két kategóriát veszik a szegényebb helyiek, illetve a turisták, utóbbi hamisítványokat a kínai újgazdagok - számol be az AGI olasz hírportál.
A gazdagabb kínaiak már játszva fizetik meg egy Louis Vuitton nevét viselő táskáért a 120 eurónak megfelelő összeget, ami soklehet egy átlagos jövedelmű helybélinek, viszont kedvező egy eredeti LV táskához képest.
Kínában gyártott Rolex óráknál állapították meg, hogy némelyikük már fél év után tönkrement, míg vannak olyanok, amelyek évek után is pontosak, őrzik szépségüket. Az árakból egyébként lehet következtetni arra, hogy mennyire tartós a hamisítvány.
A kínai hatóságok már több kereskedőt komolyan megbüntettek, de ennek nincs sok eredménye. A "minőségi" hamisítványok forgalmazása tovább folyik, csak az üzleteket, standokat jobban eldugják. Kínai vélemények szerint a nagy divatmárkáknak kellene megvédeniük magukat jobban valamiképp, mert a piacon mindig különleges érdeklődés övezi majd őket, ha státuszt igyekeznek szimbolizálni.