A Malév ugyanakkor érdekelt a BA Rt. zavartalan működésében, hiszen csak így biztosítható a Magyarországot úti célként választó utasok gyors és pontos kiszolgálása, hangsúlyozta a légitársaság illetékese.
Mint ismert, az LDFSz tavaly április végén már élt a sztrájk eszközével, igaz, akkor a nemzeti légitársasággal került konfliktusba. Anno az érdekképviselet tagjainak mintegy 75 százaléka hagyott fel a munkával egy napra, amelynek következtében húsz Malév-járatot töröltek. Az összességében csaknem ezer tagot számláló LDFSz-ben a Malév-dolgozók vannak többségben, a BA földi kiszolgáló személyzete alig száz fővel képviselteti magát.
LDFSz: kiszervezés csak garanciával
Az LDFSz elnöke szerint a dolgozók szempontjából a legjobb megoldás az lenne, ha a BA elállna a kiszervezés tervétől, vagy azt csak a fent említett garanciák vállalásával vinné véghez. Emellett elméleti lehetőségként felmerülhet az is, hogy a piac liberalizálása után egy cégbe vonnák össze a Malév és a BA földi kiszolgálással foglalkozó részlegét, s így az helyt tudna állni a külföldi szereplőkkel folytatott versenyben, tette hozzá.
Wéber Balázs
Menedzsment Fórum
Sztrájkveszély Ferihegyen: dolgozók az érdekek hálójában
A hétfői tárgyalásokon új megállapodás-tervezet kidolgozásában egyezett meg a Budapest Airport (BA) és a Légiközlekedési Dolgozók Független Szakszervezete (LDFSz), a sztrájkveszély azonban nem hárult el, értesült az mfor.hu. A BA a földi kiszolgálás kiszervezése révén növelné esélyeit a még ez évben liberalizálni kívánt piacon, ez viszont érdekeket sérthet.