Palkó Lajos elmondta: a Sármellékről eddig három városba közlekedő Ryanair az Európába begyűrűződő gazdasági válság hatásaival indokolta, hogy száznál is több járatát, köztük a balatoni gépeket is leállítja a téli időszakban. Az alacsony foglaltság és a magas kerozinárak egyaránt szerepet játszottak a döntésben.
A FlyBalaton honlapján található menetrend szerint a Düsseldorf-Weeze járat szerdán, a London-Stansted repülőterére és a Frankfurt-Hahnba közlekedő gép szombaton száll fel az idén utoljára. A foglalások azonban nem álltak le, a Ryanairnél a március 29-től kezdődő nyári menetrendi időszakra kaphatók ismét helyek a járatokra.
Palkó Lajos hozzátette: a három év óta ír bérlők által üzemeltetett leszállóhelyen ez az első téli időszak, amikor nem fogadnak menetrend szerinti járatokat. Ez kényszerűen csökkentett üzemmódot jelent a repülőtér számára, vagyis a teherforgalomban és az utasforgalomban érkező-induló gépek fogadását kisebb létszámmal kell megoldaniuk.
Az átállás miatt fizetés nélküli szabadságra küldik a dolgozók 60-70 százalékát, az alkalmankénti kiszolgálást a rendelkezési állományban tartott munkatársak egy részével oldják meg. Azokon a napokon, amikor nincs előre bejelentett járat, valószínűleg zárva lesz a repülőtér, ennek módjáról azonban még egyeztetnek a hatóságokkal és a minisztériumokkal.
A kényszerű leállás mellett Palkó Lajos beszámolt arról is, hogy emelkedőben van a sármelléki légi bázison a teherforgalom és a korábbi évekhez hasonlóan az idén télen újra több charterjáratot várnak Oroszországból. Fontos azonban a Balaton, Hévíz vagy Nyugat-Magyarország térségét még vonzóbb célponttá tenni, de ez csak akkor lehetséges, ha a turizmusban érdekeltek közösen tesznek valamit ennek érdekében - fűzte még hozzá.