Tavaly novemberben, amikor engem felkértek vezérigazgatónak, akkor megindult a cég átvilágítása, hogy kiderüljön, milyen állapotok vannak házon belül és kívül - emelte ki a hétfői sajtótájékoztatón Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója. A szakember szerint először látni kellett, mennyire stabil az alap, lehet-e rá támaszkodni.
Az előző érában fontos kommunikált cél volt, hogy a csatorna piacvezetővé váljon, ezt a tavalyi év végére kellett volna elérni. Ez a kijelentés akkor született, amikor a piac recesszióba süllyedt, ezért nem sikerült megvalósítani a célt, ami erősen rányomta a bélyegét a TV2 megítélésére - hangsúlyozta Simon Zsolt. A vezérigazgató szerint most felelős magatartással próbálnak építkezni, cél a tévés tartalmak kiterjesztése, hogy olyan pénzeket érjenek el, melyek eddig nem elsősorban a reklámpiacon voltak jelen. A csatorna tulajdonosai számára is az a legfontosabb, hogy folyamatosan építkezzenek, növeljék a márka értékét.
Bajban a reklámpiacA piaci nehézségek ellenére a két nagy kereskedelmi csatorna tartja azt a prémium pozícióját, mellyel nagy tömeget ért el. A TV2 stabilan meg tudta őrizni második helyét a közönségarány tekintetében - mondta a sajtótájékoztatón a vezérigazgató. "A nyilvános mérlegadatokból kiderül, hogy a cég tavaly több mint kétmilliárd forintos veszteséget halmozott fel, ezek a számok nem sok jót sejtetnek. Az utóbbi évek adataiból az is kiderül, hogy a csatorna piaci részesedést veszített, hiszen nagyobb mértékben esett vissza, mint a piac, így elérte azt a határt, ahol már veszteséget termelt" - mondta Simon Zsolt. Hozzátette: most reális cél lehet a negatív tendencia megfordítása. Emellett vissza akarják szerezni azt a piaci részesedést, "ami a TV2-nek járna”.
A vezérigazgató kiemelte: becsléseik szerint az idén további 12 százalékkal eshet vissza a tévés reklámpiac, holott már eddig is "rengeteg pénz tűnt el". A gazdasági nehézségek, a különadók mind rányomják a bélyegüket a piacra, kihatnak a gazdasági kilátásokra - tette hozzá, ez pedig eddigi nem látott gazdasági és nézettségi versenyt eredményezett a két nagy csatorna között, hiszen a kisebb reklámtorából akart mindenki ugyanakkora vagy nagyobb részt kihasítani.
Sikerült elbizonytalanítani az RTL-tAz elmúlt hónapokban a TV2 szakemberei sok időt fordítottak tervezésre, stratégiaelemzésre, piackutatásra - mondta a csatorna vezére. Az eredmények közül kiemelte, hogy az első félévben egész napos tevékenységben tartani tudták a tavalyi számokat, ami köszönhető a hosszabb Tényeknek, a Jóban-rosszban dupla epizódjainak is.
Nagy sikerként éljük meg, hogy a konkurenciát sikerült elbizonytalanítani, erre volt példa a Híradó kimozdítása a fél hetes sávból a Tények sikerének hatására. Emellett büszkék vagyunk arra, hogy a weboldal látogatottságát sikerült megduplázni - mondta az eredmények kapcsán Simon Zsolt.
A vezérigazgató hozzátette: bármilyen nehéz is a gazdasági helyzet, nem engedhetik meg, hogy ne invesztáljanak új programokba. A csatorna fókuszcsoportos kutatásai azt is kimutatták, hogy még az eddiginél is intenzívebb érzelmeket kell kiváltani a nézőkből, ezért is született az "Élmény a négyzeten" szlogen.
BK
mfor.hu