2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Lidl kereskedelmi márkáinak részesedése 11,5 százalék a teljes piacon, ami az egyik legerősebb pozíciót biztosítja számára. A diszkontlánc kínálatának 82 százaléka sajátmárkás. Az italok között kiemelkedően magas, 90 százalékos volt a kereskedelmi márkák bolton belüli részesedése - írja a Világgazdaság.

A háztartások közel harmada, vagyis több mint 800 ezer ember vásárolt már a legagresszívabb hazai diszkontláncként számon tartott cég üzleteiben, holott a cég első boltja csak 2004 novemberében nyílt meg Magyarországon. A Lidlben már járt vásárlók ugyanakkor nem hűségesek a társasághoz, hiszen beszerzéseik 92 százalékát más üzletekben intézik. Ez más diszkontláncokra és az egész országra is jellemző: a fogyasztók nem egy üzletlánchoz ragaszkodnak, beszerzéseikhez sokféle bolttípust és lehetőséget igénybe vesznek.

A Lidlt kipróbálók körében átlag feletti a budapestiek aránya, de közülük kevesen vásárolnak többször az üzletláncban. A visszatérők körében felülreprezentáltak a dél-magyarországiak, a kis- és nagyvárosiak, a 3-4 fős, gyermekes háztartások, azok a családok, ahol a háziasszony nem töltötte be a 40. életévét, valamint a közepes vagy viszonylag magas jövedelműek - számol be a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!