Az olasz vállalat elnöke magával az autonóm köztársaságnak az elnökével tárgyalt erről. A DeLonghi célja a beruházással az lenne, hogy kellő versenyre tudjon kelni az orosz piacon a kínai és a koreai versenytársakkal. "Erős hídfőállást akarunk" - jelentette ki Giuseppe DeLonghi.
Arról nem szólnak a jelentések, mely termékcsoportra fókuszálna a tatárföldi termelés, az olasz cég a háztartási berendezésgyártás egyik jelentős európai tényezője, de a hordozható hűtő- és kondicionáló berendezések terén gyakorlatilag világelső.
A társaság januárban Kínában avatott fel új klímaberendezés-gyártó üzemet ottani partnercégével, a TCL Corporationnel közösen. Az itt összeszerelt készülékeket a Távol-Keleten a TCL védjegye alatt, az összes többi régióban pedig DeLonghi márkajelzéssel értékesítik. 2006-ban nagyjából 500 ezer terméket gyártanak majd a kínai üzemben, ez az adat 2008-ra azonban elérheti az 1,5 milliót - áll a cég sajtóközleményében.