A lakosság 20 százaléka 65 év fölötti, ám ennek a korcsoportnak nem tud mit ajánlani a hazai reklámszakma. Az idős arc nem piacképes. Ezért az is előfordul, hogy a senioroknak szóló reklámokban fiatalabbakat szólítanak meg, mondta Törőcsik Mária marketingszakértő. Más hirdetésekben pedig gyakran kifigurázva jelenik meg az idős társadalom, ami a szakértő szerint arra vezethető vissza, hogy hazánkban tabuként kezelik az öregséghez, betegséghez kapcsolódó fogalmakat.
Az idősek nem konzumhedonisták, így őket más eszközökkel kell megszólítani, de fizetőképes keresletet jelentenek. Ennek ellenére Magyarországon főleg vitaminokat, műfogsorokat és fájdalomcsillapítókat hirdetnek ennek a korosztálynak. Nyugat-Európában már elkezdődött egy pozitív trend, hogyan szólítsa meg a szakma az időseket. A korosztállyal kapcsolatos ismeretek hiányát tréningekkel próbálják megszüntetni. Ezek során például olyan helyzetet szimulálnak, amiben a résztvevők látása vagy hallása gyengébbnek tűnik, olvasható a Napi Gazdaságban.