3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Egyesült Államokból kapott újabb megbízást a Stadler Rail Bussnag AG: Austin város közlekedési felügyelete múlt hét pénteken - egyhangú döntéssel - a svájci céget hirdette ki győztesként a 6 + 12 elővárosi vonat szállítására kiírt pályázatán.

A megbízás 6 csuklós GTW elővárosi vonat szállítására, valamint opcionálisan további 12 vonatra vonatkozik. A szerződés értéke mintegy 32,3 millió dollár (6,5 milliárd forint), amely az összes vonat szállítása esetén eléri a 94,6 millió dollárt (19,1 milliárd forint).

A texasi közlekedési vállalat Austin és Leander között egy 32 mérföld hosszúságú elővárosi vonalat épít ki, amelyet 2008 januárjában indítanának el. A svájci társaság az első motorvonatot 2007 végén, míg az utolsót 2008 tavaszán szállítja le, derül ki a cég lapunkhoz eljuttatott közleményéből.

A közlekedési vállalat szerint a GTW elsősorban működési és üzemeltetési hatékonyságával, egyediségével, valamint korszerű dízel-elektromos meghajtásával győzte meg a szakembereket. Hozzátették: a GTW-k zaj- és vibrációs szintje az Egyesült Államokban egyedülállóan alacsony.

A szerelvényeket egyenként 2 darab dízel elektromos erőforrás hajtja. A járművek a hagyományos elővárosi vonatoknál kedvezőbb indítási, gyorsítási és lassítási tulajdonsággal rendelkeznek, emellett a mozgássérültek számára is könnyen megközelíthetőek, valamint átjárhatóak.

Az egyenként 225 utas szállítására alkalmas, 108 ülőhellyel, 117 állóhellyel rendelkező szerelvények speciálisan tolókocsiknak és kerékpároknak kialakított helyekkel is rendelkeznek. Kommunikációs rendszerük magába foglalja az audiovizuális utastájékoztatási rendszert, a videó-rögzítést, valamint a kábel nélküli helyi hálózat (LAN) alkalmazását.

Peter Spuhler, a Stadler Bussnang AG tulajdonos vezérigazgatója elmondta: "Bízunk abban, hogy az austini és New Jersey-i sikereinkre alapozva tovább építhetjük és fejleszthetjük jelenlétünket az amerikai közlekedési piacon."

Mint arról az mfor.hu korábban beszámolt, a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb) szeptember 13-án elutasította a Bombardier jogorvoslati kérelmét a MÁV-tender ügyben, így jogilag megnyílt az út az augusztus 15-én feltételekkel aláírt MÁV-Stadler szerződés hatályba lépése előtt.

A 30+30 motorvonat szállításaról szóló paktum életbe lépésére legkorábban október közepén kerülhet sor, az első szerelvények - a korábbi ígéretek szerint - 2006 tavasszal állnak forgalomba a Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs és Budapest-Tatabánya vonalakon.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!