3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Egyesült Államokból kapott újabb megbízást a Stadler Rail Bussnag AG: Austin város közlekedési felügyelete múlt hét pénteken - egyhangú döntéssel - a svájci céget hirdette ki győztesként a 6 + 12 elővárosi vonat szállítására kiírt pályázatán.

A megbízás 6 csuklós GTW elővárosi vonat szállítására, valamint opcionálisan további 12 vonatra vonatkozik. A szerződés értéke mintegy 32,3 millió dollár (6,5 milliárd forint), amely az összes vonat szállítása esetén eléri a 94,6 millió dollárt (19,1 milliárd forint).

A texasi közlekedési vállalat Austin és Leander között egy 32 mérföld hosszúságú elővárosi vonalat épít ki, amelyet 2008 januárjában indítanának el. A svájci társaság az első motorvonatot 2007 végén, míg az utolsót 2008 tavaszán szállítja le, derül ki a cég lapunkhoz eljuttatott közleményéből.

A közlekedési vállalat szerint a GTW elsősorban működési és üzemeltetési hatékonyságával, egyediségével, valamint korszerű dízel-elektromos meghajtásával győzte meg a szakembereket. Hozzátették: a GTW-k zaj- és vibrációs szintje az Egyesült Államokban egyedülállóan alacsony.

A szerelvényeket egyenként 2 darab dízel elektromos erőforrás hajtja. A járművek a hagyományos elővárosi vonatoknál kedvezőbb indítási, gyorsítási és lassítási tulajdonsággal rendelkeznek, emellett a mozgássérültek számára is könnyen megközelíthetőek, valamint átjárhatóak.

Az egyenként 225 utas szállítására alkalmas, 108 ülőhellyel, 117 állóhellyel rendelkező szerelvények speciálisan tolókocsiknak és kerékpároknak kialakított helyekkel is rendelkeznek. Kommunikációs rendszerük magába foglalja az audiovizuális utastájékoztatási rendszert, a videó-rögzítést, valamint a kábel nélküli helyi hálózat (LAN) alkalmazását.

Peter Spuhler, a Stadler Bussnang AG tulajdonos vezérigazgatója elmondta: "Bízunk abban, hogy az austini és New Jersey-i sikereinkre alapozva tovább építhetjük és fejleszthetjük jelenlétünket az amerikai közlekedési piacon."

Mint arról az mfor.hu korábban beszámolt, a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb) szeptember 13-án elutasította a Bombardier jogorvoslati kérelmét a MÁV-tender ügyben, így jogilag megnyílt az út az augusztus 15-én feltételekkel aláírt MÁV-Stadler szerződés hatályba lépése előtt.

A 30+30 motorvonat szállításaról szóló paktum életbe lépésére legkorábban október közepén kerülhet sor, az első szerelvények - a korábbi ígéretek szerint - 2006 tavasszal állnak forgalomba a Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs és Budapest-Tatabánya vonalakon.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!